تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778553
شناسه : 3778553
تاریخ :
مدارس تخریبی و فرسوده شایسته مردم شهرستان دشتی نیست اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: وجود مدارس تخریبی و فرسوده شایسته مردم شهرستان دشتی نیست و مسئولان امر باید با نگاه ویژه جهت بهبود شرایط تلاش کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در نماز جمعه خورموج با تبریک آغاز امامت و ولایت امام عصر (عج) اظهار کرد: اگر ما امام زمان (عج) را دوست داریم اولیای خدا را عزیز کنیم. مردم فلسطین و غزه امروز تحت فشار هستند. اگر کسی در مسیر دین تلاش و مقاومت می‌کند باید کمکش کنیم.

وی اضافه کرد: امروز زیر آسمان اعدایی بالاتر از رژیم منحوس صهیونیستی و شخص نتانیاهو و رژیمی جنایتکارتر و غاصب تر از اسرائیل وجود ندارد پس دوستان و منتظران واقعی امام زمان (عج) باید مقابل دشمنان خدا صف آرایی کنند.

امام جمعه دشتی با بیان اینکه امام زمان همه حرف‌ها را حول محور تقوا جمع می‌کند ادامه داد: اگر مسئولان ما، خود ما، نظام ما، محور تقوا شود دیگر منیت ها و بازی با آبروی دیگران در جامعه از بین می‌رود، برای هم نمی‌زنیم و در جامعه خلاف اخلاق عمل نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف امام زمان (عج) اجرا و پیاده کردن و کاربردی کردن مفاهیم قرآن است. قطعاً اگر جامعه‌ای قرآنی باشد، به احدی در آن جامعه ظلم نمی‌شود و
اگر اقتصاد آن قرآنی باشد، دیگر ربا و رشوه، گرانفروشی و احتکار در آن جامعه پیدا نمی‌شود.

زاهددوست تصریح کرد: اگر گزینش و استخدام‌های ما قرآنی باشد معیار تخصص و تعهد خواهد بود، نه دوست بازی و فامیل بازی و پارتی بازی، و اگر زنان و دختران جامعه ما قرآنی زندگی کنند عفت و حیا را سرلوحه خود قرار می‌دهند.

وجود پیامبر اسلام بزرگترین مایه وحدت است

وی افزود: عید نهم ربیع الاول، عید آغاز امامت امام موعود (عج) و زیباترین طراحی و مهندسی فرهنگی برای مذهب و مکتب تشیع است؛ چراکه شیعه پس از دو ماه حزن مقدس، با جشن و سرور آغاز امامت حیّ و حاضر را جشن می‌گیرند این یعنی «یفرحون لفرحنا».

امام جمعه دشتی با تبریک پیشاپیش ولادت با سعادت پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) و هفته وحدت گفت: وجود نورانی پیامبر اسلام، بزرگترین مایه وحدت در همه ادوار اسلامی بوده است و امروز هم می‌تواند باشد؛ چرا که آن بزرگوار، مرکز و محور عواطف و عقاید همه‌ی مسلمان‌ها است و همین محوریت، یکی از موجبات انس دل‌ها و نزدیکی فِرَق اسلامی با یکدیگر به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: بزرگترین تبلیغ در دنیا برای اسلام، معرفی بیش از پیش چهره‌ی نورانی پیامبر اسلام برای عالم است. باید قبل از آنکه دشمنان و مخالفان، در قالب شیوه‌های هنری خود، چهره‌ی نورانی پیامبر رحمت را در اذهان مردمِ دنیا مخدوش کنند، هنرمندان مسلمانان، با بیان و تبلیغ و تبیین راجع به آن شخصیت معظّم، کار هنری و تبلیغی بکنند.

زاهددوست اظهار کرد: هفته دفاع مقدس و یاد نام امام راحل (ره) و شهدا را گرامی می‌داریم و پیشاپیش آغاز مهرماه و بهار تعلیم و تربیت را به همه دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم این سال تحصیلی برای همه عزیزان توأم موفقیت و سربلندی باشد.

لزوم پیگیری مسائل مردم دشتی

وی اضافه کرد: وجود مدارس تخریبی و فرسوده شایسته مردم شهرستان دشتی نیست و مسئولان امر باید با نگاه ویژه جهت بهبود شرایط تلاش کنند. همه دستگاه‌های مسئول در این حوزه با همکاری خیرین باید برای رفع کمبودهای آموزشی و بهبود فضاهای آموزشی این شهرستان تلاش کنند.

امام جمعه دشتی تاکید کرد: انتظار داریم از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت جهت رفع این مشکل اساسی در شهرستان توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به نشست مطالبه گری مسئولان شهرستان‌های دشتی و تنگستان با مدیر عامل منطقه ویژه پارس افزود: در این نشست مطالبات و انتظاراتی مطرح شد و از سوی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وعده‌های خوبی برای توجه به شهرستان داده شد که امیدوارم با پیگیری مسئولین شهرستان این وعده‌ها اجرایی شود.

زاهددوست تاکید کرد: لازم است از دعوت و پیگیری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی برای برگزاری این نشست و همچنین از میزبانی فرماندار محترم تشکر کنم.

وی افزود: شهرستان دشتی مشکلات و دردهای کهنه ای دارد که رفع آن مشکلات نیازمند عزم جدی، جهادی و همگانی مسئولان است.