تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778551
شناسه : 3778551
تاریخ :
وحدت رمز اقتدار و پیروزی کشور است اقتصاد ایران: ساوه-امام جمعه ساوه گفت: وحدت و همدلی رمز اقتدار، پیشرفت و پیروزی در میدانهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی کشور است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های جمعه ساوه با تبریک نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت امام دوازدهم شیعیان، مهدی موعود (عج)،اظهار کرد: رویدادی که در سال ۲۶۰ هجری قمری رخ داد و به لحاظ تاریخی، شباهت فراوانی با بعثت پیامبر اسلام (ص) و واقعه غدیر خم دارد, به گونه‌ای که می‌توان آن را دوازدهمین و آخرین غدیر امامت و ولایت دانست و می‌طلبد که در آداب، رسوم و فرهنگ اجتماعیِ جوامع شیعی، به این روز به عنوان روز عید، جشن، شادی و سرور، توجه ویژه شود.

امام جمعه ساوه در ادامه به میلاد پربرکت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت اشاره کرد و افزود: اکنون کشور در شرایط حساسی قرار دارد و در این برهه نباید از وحدت غافل شد و به اختلافات دامن زد همچنین می‌طلبد در رفتار و گفتار خود تقوای الهی را رعایت کرده و سخن دارای شبهه و غیر ضروری را بیان نکنیم.

وی با اشاره به اینکه وحدت ملی، امنیت جامعه را قوام می‌بخشد، افزود: این مولود مبارک، محور وحدت مسلمین، اخلاق و مهرورزی است و چنانچه امروز مبانی و سخنان پیامبر در جامعه اجرا و عملیاتی می‌شد ما هیچ مشکلی نداشتیم چرا که وحدت، خمیر مایه عزت و پیشرفت هر جامعه و امتی تلقی می‌شود.

حجت الاسلام رحیمی افزود: علی رغم اینکه مسلمانان به لحاظ جمعیت، دومین آمار جمعیتی دنیا را پس از مسیحیان به خود اختصاص داده‌اند، اما به لحاظ چالشها، مشکلات، و نزاع‌ها سرمایه‌های مادی و معنوی رکورددار هستند.

وی گفت: ریشه این آسیب‌ها و چالشها اختلاف و تفرقه‌هایی است که فرمان آن در دست سران استکبار به ویژه سران و سرویس‌های اطلاعاتی وابسته به کشورهای بیگانه و استکباری همچون انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی و حتی کشورهای عربی وابسته به آنها در منطقه است.

وی ادامه داد: وحدت، رمز اقتدار، پیشرفت و پیروزی در میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در کشور است.