تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778529
شناسه : 3778529
تاریخ :
وضعیت فرهنگی در برخی مناطق اصفهان مناسب نیست اقتصاد ایران: اصفهان- خطیب جمعه اصفهان با انتقاد از اینکه وضعیت فرهنگی و عفاف و حجاب در برخی مناطق اصفهان مناسب نیست، گفت: پیوست فرهنگی برای خیابان چهارباغ جدی گرفته شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی اصفهان با بیان اینکه میدان درگیری ایران و استکبار جهانی، اقتصاد، ایمان و فرهنگ مردم است، اظهار داشت: از این رو مساله فرهنگ مقدم بر اقتصاد است اما باید توجه داشت که معاش مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در این راستا دولتمردان در دولت سیزدهم به خوبی توانستند در تعامل کشورهای همسایه مباحث مربوط به صادرات و واردات را پی ببرند، اما ضرورت دارد مشکلات مردم به‌ویژه در معیشت روزانه تدبیر شود.

خطیب جمعه اصفهان، خرید گندم کشاورزان توسط دولت را مایه خرسندی خواند و گفت: مسؤولان کنونی و آینده باید این مسیرها را بهتر ادامه دهند.

آیت الله مهدوی ابراز داشت: امروز فارغ از مباحث حزبی و سیاسی باید تصمیم گرفته شود.

وی با بیان اینکه مردم از جناح‌بندی‌ها خسته شده‌اند، گفت: دولت بداند بیشترین حمایت را از رهبر معظم انقلاب و مردم متدین دارا است اما این حمایت‌ها به معنی چک سفید امضا نیست و در صورتی که مشکلی را رؤیت کنند بیان خواهند کرد.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: مساله فرهنگی موضوع مهمی است لذا مسؤولان جدید به قانون‌های کشور احترام گذاشته و آن را اجرا کنند.

وی با انتقاد از اینکه امروز وضعیت فرهنگی و حجاب و عفاف در برخی مناطق شهر مناسب نیست، لازم است پیوست فرهنگی برای خیابان چهارباغ جدی گرفته شود، نباید از حرام الهی عقب‌نشینی کرد.

خطیب جمعه اصفهان با اشاره به کشتار مردم مظلوم غزه، ابراز داشت: نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی به دنبال امتیاز گرفتن است، در این راستا امروز بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رسانده است.

آیت الله مهدوی افزود: سران رژیم صهیونیستی به خوبی می‌دانند که رو به زوال و نابودی هستند لذا سعی دارند با جنایت پایان خود را به تعویق بیاندازند.

وی اظهار داشت: امروز آتش اعتراضات علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی رسیده که نشانه فروپاشی این رژیم از درون است.

خطیب نماز جمعه اصفهان با اشاره به سالروز آغاز ولایت امام زمان (عج) اضافه کرد: اجرای عدالت اجتماعی علی‌رغم تلاش انبیا هنوز به صورت کامل محقق و انجام نشده است لذا بشر برای تحقق این عدالت اجتماعی به صورت کامل، منتظر منجی بشریت است.

آیت الله مهدوی ابراز داشت: طبق آیات قرآن آخرین منجی بشریت برای هدایت و تحکیم عدالت اجتماعی هنوز ظهور نکرده است؛ عدالت با ظهور منجی در تمامی جهان گسترش پیدا می‌کند و بر همین اساس در آیه ۸۱ سوره الاسراء، حق خواهد آمد و باطل از بین خواهد رفت.