تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778517
شناسه : 3778517
تاریخ :
برای حل مشکلات اقتصادی باید ازکارشناسان مومن وانقلابی استفاده کرد اقتصاد ایران: بهارستان- امام جمعه گلستان گفت: برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی باید از کارشناسان مؤمن انقلابی صادق و معتقد به توانمندی‌های های داخلی و ملی استفاده کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سجاد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه گلستان گفت: دوران غیبت امام مهدی (عج) دوران سختی است که شیعه در فراق امام مهربان خود سپری می‌کند ولی امید به آمدن او، دل و جان‌ها را شور و نشاط می بخشد و تحمل سختی دشمنی‌ها را آسان می‌کند.

امام جمعه گلستان گفت: شیعه چشم به راه و منتظر مهدی فاطمه (س) است، انتظار نشستن و دست روی دست گذاشتن نیست، بلکه انتظار حرکت، نشاط و شور آفرینی است، انتظار تلاش شبانه روزی برای رسیدن به هدف و آمادگی برای سربازی امام زمان (عج) است.

وی در ادامه گفت: شناخت امام زمان (عج)، رعایت تقوی الهی و الگوپذیری از حضرت، یاد امام زمان (عج)، دعا برای تعجیل فرج، صدقه دادن و توسل به امام زمان (عج) از جمله ویژگی‌های منتظر است.

خطیب جمعه گلستان با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: امروز ما نیازمند دو نوع وحدت هستیم، یک وحدت بین المللی در امت اسلام در سراسر جهان که وجود نورانی پیامبر اکرم (ص) محور وحدت است، چون مرکز و محور عواطف و عقاید همه مسلمان‌ها است، و معرفی چهره درست پیامبر اکرم (ص) وحدت آفرین است.

وی اضافه کرد: دوم وحدت ملی که از آن امروز به عنوان وفاق ملی هم یاد می‌شود و محور این وحدت هم قانون اسلامی و ولایت فقیه است و حرکت حول محور ولایت فقیه وحدت آفرین است.

موسوی در ادامه بیان کرد: آنچه وحدت ملی را تهدید می‌کند ایجاد دو قطبی‌های کاذب و غلط است که از اختلاف مستقیم منشأ می‌گیرد و در تصمیمات مصلحت ملی جای خود را به مصلحت حزب جناح و گروه می‌دهد و این خواست دشمن است که باید از آن پرهیز کرد.

امام جمعه گلستان در ادامه افزود: اما دو قطبی حقیقی که بر خاسته از عقیده و باور است نه تنها بد نیست بلکه اعلام موضع کردن عین وظیفه است و انسان مؤمن باید حد و مرز خود را با دشمن مشخص کند و اعلام موضع کند.

خطیب جمعه گلستان گفت: برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی باید از کارشناسان مؤمن انقلابی صادق و معتقد به توانمندی‌های های داخلی و ملی استفاده کرد، نه هر کارشناسی با هر اندیشه‌ای.

موسوی با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: در آغاز سال تحصیلی کمک و مشارکت در تهیه لوازم تحریر و لباس مدرسه برای دانش آموزان کم بضاعت مشارکت و همکاری در کار خیر تقوی است که توصیه قرآن است.

امام جمعه گلستان سپس به موضوع گران شدن قیمت نان و لزوم نظارت بر نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت: نظارت بر نانوایی‌ها هم به صورت کمی و هم کیفی است برخی از دور ریزها و اسراف در مصرف نان به خاطر عدم کیفیت است.

وی سپس به مسائل داخلی گلستان اشاره کرد و گفت: با توجه به جمعیت جوان و دانشجویی بهارستان ایجاد مراکز آموزش عالی امری ضروری است و این مطالبه دانشجویان و اساتید شهرستان است.