تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778493
شناسه : 3778493
تاریخ :
ماه ربیع‌الاول فرصتی برای وحدت بین همه مذاهب اسلامی است اقتصاد ایران: سروآباد_امام جمعه سروآباد گفت: ماه ربیع‌الاول فرصتی برای تقویت وحدت بین همه مذاهب اسلامی و شکست دشمنان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا سید عبدالقادر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مسجد جامع سروآباد اظهار کرد: با ارزش‌ترین زمان برای ذکر و یاد خداوند حضور در نماز جمعه و مسجد جامع است و باید از این فرصت برای عبادت خدا و کسب معنویت بهره ببریم.

وی خواستار دوری از شعار، تظاهر و خودنمایی شد و افزود: همه ما باید نسبت به ترویج امر به معروف و نهی از منکر احساس مسؤولیت کنیم چرا که پیامبر اکرم (ص) بر این مهم تاکید دارند.

وی بیان کرد: بانوان باید حجاب و عفاف خود را رعایت کنند و جایگاه و وقار خود را در جامعه حفظ کنند.

مدیران در برابر مطالبات و خواسته‌های مردم احساس مسؤولیت کنند

امام جمعه سروآباد تصریح کرد: مسؤولان نیز باید رسالت و وظایف خود را به درستی انجام دهند و بدانند که در برابر خواسته و مطالبات مردم مسوولند.

ماموستا حسینی دین مبین اسلام را دین نصیحت دانست و افزود: خداوند متعال فرموده‌اند هر آنچه که مورد تاکید پیامبر است باید مورد توجه باشد و نصایح رسول خدا اولویت مسلمانان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید برای رفاه مردم تلاش کنند و منتظر رشوه نباشند، اضافه کرد: رشوه خلاف نظام اسلامی است و باید انصاف و عدالت را رعایت کرد.

ماه ربیع‌الاول فرصتی برای دوری از نافرمانی خدا و اجحاف حق دیگران است

امام جمعه سروآباد ماه ربیع‌الاول و میلاد رسول اکرم (ص) را فرصتی ارزشمند برای توبه و دوری از اجحاف، نافرمانی خدا، تعدی و تجاوز دانست و یادآور شد: باید آنچه که مورد تاکید خدا، قرآن و رسول خدا است دستور زندگی همه ما قرار گیرد.

ماموستا حسینی خاطرنشان کرد: حرمت ماه مولود را باید حفظ کرد و با صلوات و درود فرستادن به پیامبر اکرم، اخلاق وبزرگ‌منشی رسول اکرم را یادآور باشیم و به آن عمل کنیم.

وی این ماه را عامل وحدت بین همه مذاهب اسلامی دانست و گفت: باید وحدت مسلمانان زمینه ساز پیروزی مردم مظلوم غزه، فلسطین و حماس شود و عامل نابودی رژیم صهیونیستی غاصب باشد.

وی به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: جشن عاطفه‌ها فرصتی برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و فراهم کردن شرایط لازم برای ادامه تحصیل آنان است و لازم است همه ما برای کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت پیشقدم شویم تا زمینه تحصیل نوجوانان این سرزمین فراهم شود.