تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778475
شناسه : 3778475
تاریخ :
سران کشورها با سکوت در برابر جنایات غزه تنگ ابدی برای خود می خرند اقتصاد ایران: قم- امام جمعه قم گفت: اقدام امت اسلام در برابر تجاوز اسراییل لازم است و سران کشورهای اسلامی و جهان عرب بدانند با سکوت خود ننگ ابدی را برای خود می خرند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: رشد فناوری کشور باید با سرعت ادامه یابد و رشد علمی کشور در سالهای پس از انقلاب اسلامی مطلوب بوده اما در دولت‌های مختلف فراز و نشیب‌های داشته است و مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی امروز شتاب در پیشرفت‌های علمی را باید از مهمترین اولویت‌های خود بدانند.

وی ابراز کرد: نسل امروز ما باید با اسلام و انقلاب اسلامی آشنا شوند و این امر وظیفه مدارس و دانشگاه‌ها است.

امام جمعه قم گفت: نخبگان باید بمانند و صبوری کنند و این مسیر را ادامه دهند و دستگاه‌های متولی باید حمایت‌های لازم را بعمل آوردند.

وی ابراز کرد: آسیب‌های اجتماعی و مشکلات صنعت باید حل شود و ارتباط دانشگاه با صنایع نیز باید تقویت شود و دولتمردان باید حمایت از نهادهای علمی را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: یاد شهدا، ایثارگران و رزمندگان و خانواده‌های معظم آنان را گرامی می‌داریم.

امام جمعه قم با بیان اینکه ملت ایران در دفاع مقدس دکترینی خلق کرد و الگویی را نشان داد که می‌شود در جنگ نابرابر بر قدرت‌های بزرگ غالب و پیروز شد افزود: ملت ایران در آغاز انقلاب اسلامی بر قدرت‌های شیطانی غلبه کرد و آنان را کنار زد و صدام را به گور انداخت و این افتخار بزرگ مجاهدت در یک جنگ نابرابر را به نام خود ثبت کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: فرهنگ مقاومت و الگوی جدیدی از شجاعت و مقاومت در دفاع مقدس خلق شد و ملت ایران با دست خالی بر دشمنان غلبه کرد و فضیلت‌ها در جبهه‌ها تجلی یافت و دفاع مقدس دستمایه‌ای برای تحول در صنایع نظامی شد و سکویی شد برای نیروهای مسلح که به خودکفایی در ساخت تجهیزات نظامی برسد.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس الگویی خلق کرد که در منطقه و جهان منتشر شد و آزادگان جهان فهمیدند می‌توانند در برابر قدرت‌های بزرگ ایستاد و تسلیم نشد و به پیروزی دست یافت و امروز آزادی خواهان در برابر نظام استکبار خواهند ایستاد و به پیروزی دست می‌یابند.

خطیب جمعه قم با اشاره به تحولات غزه گفت: فلسطین و غزه موضوع جهان اسلام و عالم است و تمام کشورهای اسلامی باید بدانند اگر در این زمینه کوتاه آمدند همین قصاوت اسرائیل در انتظار آنان هم است و غزه نشان داد در میان جهان خواران رحم و مروت نیست.

وی تاکید کرد: اقدام امت اسلام در برابر تجاوز اسرائیل لازم است و سران کشورهای اسلامی و جهان عرب بدانند با سکوت خود ننگ ابدی را برای خود می خرند.

وی ادامه داد: اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که مناسب است که کشورهای اسلامی در این حمایت از غره اقدام کنند که اولین شرط بستن سفارت و قطع رابطه با اسرائیل است و فقط حرف زدن کافی نیست و امت اسلامی این را نمی‌پذیرد و ملت‌های مسلمان بیدارند و سران کشورهای اسلامی باید همراه حق شوند و مسیر آزادی قدس را دنبال کنند.

آیت الله اعرافی گفت: به فضل الهی محور مقاومت و آزادگان جهان و امت اسلام دشمنان غزه را نابود می‌کنند و ایران با رویکرد جامع و هوشمندانه در حال تغییر معادلات است و هر روز در حال انتقام از مظالم رژیم صهیونیستی است و انتقام سخت نیز از آنان به زودی گرفته خواهد شد.