تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3778472
شناسه : 3778472
تاریخ :
وحدت از اولویت‌های جهان اسلام است اقتصاد ایران: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز دشمن با اساس اسلام در حال جنگ است و کاری به شیعه و سنی ندارد و مساجد را مورد هدف قرار می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، اظهار داشت: امروز نهم ربیع الاول جزو مبارک‌ترین ایام سال است و به طور یقین از ایام الله به شمار می‌رود و پیامبر اکرم (ص) نسبت به امروز سفارش‌های مقدسی دارد. غدیر دریای بی ساحل است که یک قطره آن انقلاب اسلامی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: شما و خودم را به رعایت حریم حق تعالی دعوت می‌کنم. با توجه به این حقیقت همواره برای رضای آن نفس کشیده و قدم برداریم.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: ولادت با سعادت آخرین پیامبر خدا، آورنده کامل‌ترین دین حق تعالی، حضرت محمد ابن عبدالله (ص) را تبریک عرض می‌کنم. برخی ۱۲ ربیع و برخی ۱۷ ربیع را روز ولادت می‌دانند که هردو روایت را قبول داریم.

وی با اشاره به هفته وحدت، ادامه داد: وحدت قائم به حیات است. متلاشی شدن و تفرقه در جامعه علامت مرگ آن است، اما وحدت نشانه زنده بودن جامعه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در اختلاف همگان ضرر خواهند کرد. نزاع کار عقل نیست، بلکه کار شیطان و وهم است. بنابراین اتحاد بسیار حائز اهمیت است. همگان باید حریم یکدیگر را حفظ کنند. شرف بنده خدا از خانه خدا نزد خداوند بیشتر است. حق همدیگر را پایمال نکنیم، ایثار و محبت نسبت به یکدیگر داشته باشیم.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خداوند اهل توبه را محبوب خود معرفی کرده است، اظهار کرد: خداوند گنهکار را دعوت خصوصی می‌کند و او را می بخشد. همه بنده خدا، اثر خدا و خلق خداوند هستیم. هرکدام از ما نسبت به یکدیگر باید عشق بورزیم.

وی عنوان کرد: حفظ کیان امت اسلامی در جهان اسلام در وسعت جغرافیایی، حفظ کرامت امت اسلامی و افزودن بر اقتدار آن، همت برای بالا بردن غنای اقتصادی کشورهای اسلامی و امر وحدت از اولویت‌های جهان اسلام است، به همین دلیل مهم‌ترین سلاح دشمن برای استعمار ایجاد تفرقه بوده است.

وی ادامه داد: امروز دشمن با اساس اسلام در حال جنگ است و کاری به شیعه و سنی ندارند و مساجد را مورد هدف قرار می‌دهند.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: دشمنان اعتقادی به کرامت انسانی ندارند، لذا اگر پایشان به جایی برسد آنجا را نابود خواهند کرد.

وی افزود: تجهیزات کافی مسلمانان سبب خواهد شد جلوی دشمنان بیرونی گرفته شود، اما در برابر دشمنان داخلی باید زبان، چشم، نفس اماره و اراده را کنترل کرد و در برابر افزون طلبی، قدرت طلبی و هوا و هوس در حد توان تقوا داشت و یاد خدا، یاد مرگ، یاد بهشت و جهنم را به خاطر سپرد تا از آلوده شدن به رذائل اخلاقی محفوظ بمانیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره اهمیت غدیر، اظهار کرد: غدیر بیمه کردن آخرین ذخیره زندگی بشر و مدل حکمرانی و سبک زندگی است. غدیر در قبل از انقلاب زنده نشد ولی امام (ره) با انقلاب اسلامی قطره‌ای از غدیر را زنده کرد و سبب شد زندگی مردم ایران اسلامی، الهی و تابع ولایت فقیه شود.

وی افزود: برقراری عدالت در سراسر عالم بشریت، رفع ظلم، گناه و نفاق هدف منجی است و این سیاست برای همه افراد، خانواده‌ها، گروه‌ها، از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بین المللی محقق خواهد شد. همچنین در زمان ظهور، مردم ظلم ستیز می‌شوند و هیچ بزرگی به کوچکی ظلم نخواهد کرد.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: دست همه برادران اهل سنت را می‌فشاریم و هر جا مظلومی سراغ داریم حامی آن هستیم، خواه آن مظلوم شیعه و خواه سنی باشد.

وی گفت: دین ما دین ستم سوز و طاغوت گریز است و قرآن کریم مسئله طاغوت ستیز را رکن دین می‌داند. باید موانع وحدت را از میان برداشت و برای تحقق این مهم باید نخبگان و دلسوزان در کشورهای مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: آبروی هم را نبریم و پای هم را نگیریم و برای هم پرونده درست نکنیم. دل هم را نسبت به یکدیگر چرکین نکنیم و ایثار و محبت داشته باشیم.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق، گفت: عراق با ما مشترکاتی دارد و ما با آنها یک خانواده هستیم و همگی بر زیر قبه امام حسین (ع) هستیم.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: کسری بودجه شایسته نظام اسلامی نیست، لذا در بودجه ریزی جوری بودجه را برنامه ریزی کنند که درآمدها و هزینه‌ها با یکدیگر تطابق داشته باشند.

وی با اشاره به وعده‌های رئیس جمهور در جهت حل مشکلات مردم، گفت: مردم توقع عمل به وعده‌ها را دارند.