تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778450
شناسه : 3778450
تاریخ :
رشد۳۱درصدی مشترکان آبفا دراستان تهران/امکان بارگذاری جمعیت نداریم اقتصاد ایران: تهران- مدیرعامل آبفا استان تهران از رشد۳۱درصدی مشترکان آبفا در این استان خبر داد و گفت: امکان بارگذاری جمعیت جدید در این استان نداریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن اردکانی روز جمعه در نشست هم‌اندیشی با ۲۲ نفر از نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۳ درصد از مجموع آب آشامیدنی کشور در استان تهران مصرف می‌شود و این استان به دلیل محدودیت‌های منابع آبی، امکان بارگذاری جمعیت بیشتر را ندارد.

وی با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر و گرمای کم‌سابقه تابستان امسال که به رشد مصرف شهروندان تهرانی تا چهار میلیون مترمکعب در شبانه‌روز و مصرف لحظه‌ای ۶۰ هزار لیتر بر ثانیه منجر شده است، افزود: با وجود استفاده حداکثری از منابع آبی موجود برای تأمین مصارف موردنیاز شهروندان، ضروری است اجرا و تکمیل طرح‌های جدید تأمین آب به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای مصرف در سال‌های آینده مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه ۶۰۰ هزار میلیارد ریال پروژه برای اجرای این طرح‌ها در سه دوره کوتاه، میان و بلندمدت در بخش آب وفاضلاب پیش‌بینی و طراحی شده است، اجرای ۲ طرح میان‌مدت تأمین آب شامل ۱۸ کیلومتر تونل انتقال آب در قالب طرح علاج‌بخشی سد لار و نیز خط دوم جایگزین انتقال آب از سد طالقان به طول ۶۲ کیلومتر با مجموع ۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری را برای جبران کسری آب آشامیدنی موردنیاز شهروندان استان تهران ضروری خواند.

وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از ۱۷۰ هزار میلیاردریال پروژه‌های بخش آب و فاضلاب استان تهران که فروردین‌ماه امسال با حضور شهید جمهور آیت‌الله رئیسی آغاز شد، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزون بر اقدام‌های سازه‌ای، با تشکیل قرارگاه‌های مدیریت تنش آبی و رسانه، فعالیت‌های مختلفی را در یک و نیم سال اخیر برای تأمین آب شهروندان تهرانی در شرایط خشکسالی بی‌سابقه انجام داده است که کاهش ۲۰ میلیون مترمکعبی مصرف آب شهروندان به‌واسطه فعالیت‌های فرهنگی مدیریت مصرف حاصل این اقدام‌ها بوده است.

سید علی یزدی‌خواه رئیس مجمع نمایندگان استان تهران نیز در این نشست، با بیان اینکه برخلاف تصور، تهران دارای مظلومیت‌های پنهانی است که کمتر موردتوجه قرار گرفته است، از محدودیت‌های آبی در تهران با توجه به جمعیت بالای ۱۶ میلیون نفری آن و ناترازی بودجه به عنوان بخشی از این مظلومیت‌ها نام برد و بر لزوم پیگیری وزارت نیرو در زمینه سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در این بخش و البته صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب و اصلاح تعرفه‌های مصرفی تاکید کرد.

در این نشست، شماری از نمایندگان حوزه‌های انتخابی استان تهران در مجلس شورای اسلامی دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای جبران ناترازی تأمین و مصرف آب در استان تهران تشریح کردند.

در حاشیه این نشست، نمایندگان استان تهران از تصفیه‌خانه آب جلالیه و مرکز کنترل و هماهنگی آب تهران بازدید و از نزدیک در جریان روند لحظه‌ای تأمین و مصرف آب در مناطق مختلف تهران قرار گرفتند.