تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778420
شناسه : 3778420
تاریخ :
۶ هزار آموزگار ابتدایی آموزش‌های قرآنی را فرا می‌گیرند اقتصاد ایران: مشهد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ نیز تعداد ۶ هزار آموزگار ابتدایی در استان خراسان رضوی آموزش‌های قرآنی را فرا می‌گیرند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر شوشتری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم رضوی اظهار کرد: در زمینه اقامه نماز جماعت سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی در زمینه فراهم کردن نمازخانه، فرش نمازخانه، تأمین روحانی برای اقامه نماز جماعت و برگزاری نماز جماعت در مدارس استان رقم خورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در راستای قرآن آموزی دانش آموزان اجرای طرح شهید سلیمانی از سال گذشته در مدارس استان خراسان رضوی آغاز شده و هم اکنون این طرح در حال اجراست و امسال به اوج خود رسیده است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ چهار هزار معلم آموزگار ابتدایی در خراسان رضوی آموزش‌های ویژه روان‌خوانی و روخوانی قرآن کریم را فرا گرفتند و ۱۲۰ هزار دانش آموز در این استان تحت آموزش‌های قرآنی قرار داشتند.

شوشتری گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ نیز تعداد ۶ هزار آموزگار ابتدایی در استان خراسان رضوی آموزش‌های قرآنی را فرا می‌گیرند و ۲۰۰ هزار دانش آموز در استان نیز تحت فراگیری این آموزش‌های قرآنی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: امسال برای سومین سال توفیق داشتیم ۵۰۰ دانش آموز را برای راهپیمایی اربعین و به شکل کاروان و هیأت اعزام کنیم و بزرگترین کاروان اربعین امسال کاروان دانش آموزی خراسان رضوی بود که به همت بسیج دانش آموزی برگزار شد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که ۸۰ درصد جامعه به طور مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند امروز نیز «میز خدمت» برای برقراری ارتباط مردم با مسؤولان آموزش و پرورش و پاسخگویی به سوالات آنان در حرم مطهر رضوی بعد از اقامه نماز جمعه بر پا می‌شود.