تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3778406
شناسه : 3778406
تاریخ :
نخستین پیاده روی فضایی خصوصی انجام شد اقتصاد ایران: خدمه پرواز خصوصی اسپیس ایکس نخستین پیاده روی تجاری فضایی جهان را انجام دادند.   

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، ماموریت پولاریس داون بار دیگر تاریخ ساخت. جرد ایزاکمن میلیاردر آمریکایی که هزینه ماموریت را تامین کرده هنگامیکه از دریچه کپسول دراگون خارج شد و به زمین نگاه می کرد، گفت: اسپیس ایکس ما روی زمین فعالیت های زیادی باید انجام دهیم اما از اینجا همه چیز ایده آل به نظر می رسد.

۴ فضانورد روز سه شنبه در کپسول دراگون همراه یک موشک فالکون ۹ به فضا ارسال شدند. ۱۵ساعت بعد خدمه به ارتفاع ۱۴۰۰.۷ کیلومتری زمین رسیدند. این کپسول پس از رسیدن به این ارتفاع، پایین تر آمد و در فاصله ۷۳۷ کیلومتری زمین قرار گرفت. در این نقطه کپسول فرایند کاهش فشار را انجام داد تا ایزاکمن و سارا گیلیس(خدمه پولاریس داون)برای نخستین بار وارد خلا شدند. به طور دقیق تر ایزاکمن در ساعت ۱۰:۴۸ دقیقه به وقت گرینویچ روز ۵ شنبه از کپسول خارج شد. گیلیس نیز در ساعت ۱۱:۰۴ دقیقه به وقت گرینویچ از کپسول خارج شد.

طی این رویداد فضایی ایزاکمن و گیلیس چند فعالیت برای کنترل لباس فضانوردی مخصوص فعالیت های خارج از کپسول انجام دادند.

دریچه کپسول در ساعت ۱۱:۱۴ دقیقه به وقت گرینویچ بسته شد و اسپیس ایکس فرایند افزایش فشار کپسول را دوباره آغاز کرد. کل پیاده روی فضایی یک ساعت و ۴۶ دقیقه طول کشید.