تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778400
شناسه : 3778400
تاریخ :
بارش متناوب باران تا یکشنبه در گیلان اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان خبر داد و گفت: بارش متناوب باران و وزش باد تا یکشنبه مورد انتظار است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده آسمانی صاف تا نیمه ابری، وزش باد، کاهش افزایش ابر و رگبار و احتمال رعد و برق برای امروز است.

وی با بیان اینکه به تدریج از عصر و شب امروز با نفوذ توده هوای خنک و کم و بیش ناپایدار به منطقه ابرناکی و مه آلود بودن هوا و روند کاهش نسبی دما ادامه دارد، افزود: وزش باد در برخی نقاط رگبار و رعد و برق تا یکشنبه مورد انتظار است.

دادرس با اشاره به اینکه فعالیت کانون‌های گرد و خاک در اطراف منطقه احتمال گسیل آن به استان دور از انتظار نیست، ادامه داد: از عصر امروز تا روز یکشنبه هشدار سطح زرد هواشناسی برای گیلان صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش ۳ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا در استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند و در هنگام رعد و برق در مکان‌های امن و سر پوشیده پناه گرفته شود.

دادرس با تاکید بر اینکه تمهیدات کشاورزی در بخش‌های مختلف اندیشیده شود، تصریح کرد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی و فعالیت کوهنوردی طی این مدت اجتناب شود.