تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3778389
شناسه : 3778389
تاریخ :
میزان بلانکیت در قند، شکر و نبات کمتر از حد مجاز است اقتصاد ایران: مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تأکید کرد که اطلاعات فضای مجازی در مورد میزان بلانکیت در قند، شکر و نبات قابل استناد نیست و توضیحاتی درباره این ترکیب شیمیایی ارائه داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز عبدالعظیم بهفر گفت: سدیم هیدروسولفیت، که با نام تجاری بلانکیت شناخته می‌شود، یک ترکیب گوگردی است که در صنعت غذا به منظور دودی کردن محصولات، افزایش طول عمر آنها و رنگ‌زدایی استفاده می‌شود.

وی افزود: در کارگاه‌های تولید نبات برای ایجاد رنگ سفید و ظاهر بهتر محصول از بلانکیت استفاده می‌شود. نتایج مطالعات انجام‌شده در خصوص میزان باقی‌مانده بلانکیت در قند، شکر و نبات‌های تولیدی نشان داد که میزان بلانکیت در این محصولات کمتر از حد تعیین‌شده است؛ به‌طور خاص، غلظت بلانکیت در قند و نبات کمتر از ۱۰ میلی‌گرم بر کیلوگرم و در شکر کمتر از ۱۵ میلی‌گرم بر کیلوگرم بود. مقادیر بیشترین و کمترین بلانکیت به ترتیب ۳۳۸.۹ و ۵۳.۱ میلی‌گرم بر کیلوگرم ثبت شده است.

بهفر تصریح کرد: نتایج این بررسی نشان‌دهنده میزان کم بلانکیت در محصولات غذایی است که به دلیل نظارت‌های مکرر و ارائه آموزش‌های لازم حاصل شده است. به‌طور قاطع اعلام می‌شود که میزان بلانکیت در نمونه‌ها کمتر از حد مجاز است و شایعات موجود در فضای مجازی در این زمینه بی‌اساس است.

وی ادامه داد: به‌دلیل دسترسی آسان به ابزارهای تولید محتوا، مطالب متعددی در مورد مسائل مرتبط با سلامت و غذا منتشر می‌شود که اغلب از نظر علمی و تخصصی تأیید نمی‌شوند. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود که در تصمیم‌گیری‌ها به مطالب فضای مجازی استناد نکنید و به حوزه‌های تخصصی مراجعه کنید.