تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3778371
شناسه : 3778371
تاریخ :
ارسال پیام هشدار به زمین با کمک استارلینک انجام شد اقتصاد ایران: برای نخستین بار یک شرکت مخابراتی در آمریکا یک هشدار اضطراری را از طریق ماهواره استارلینک متعلق به اسپیس ایکس در فضا به زمین فرستاد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به زودی ارسال پیام های هشدار بی سیم برای پوشش رویدادهای فاجعه بار بدون در نظر گرفتن منطقه خاص، ایمن تر و معتبرتر می شود.

به این ترتیب تندبادها، طوفان ها و آتش سوزی ها دیگر دسترسی شهروندان آمریکایی به اطلاعات حیاتی را مختل نمی کنند. شرکت مخابراتی تی موبایل اعلام کرد برای نخستین بار در آمریکا به طور موفقیت آمیز یک پیام هشدار اضطراری را با ماهواره ارسال و دریافت کرده است.

چنین دستاوردی امکان ارسال پیام هشدار در یک منطقه ۵۰۰ هزار مایلی کم جمعیت کوهستانی و زمین های غیرقابل سکونت در آمریکا را فراهم می کند. مایک سیورت مدیر ارشد اجرایی تی موبایل در این باره می گوید: این یکی از موقعیت هایی است که به عنوان مدیر ارشد اجرایی یک شرکت بی سیم برای لحظه ای مکث می کنم و درباره دستاور فناوری فکر می کنم.

تی موبایل روز ۵ سپتامبر در ساعت۵:۱۳ دقیقه به وقت آمریکا یک هشدار آزمایشی برای تخلیه فرضی منطقه ای ارسال کرد.این هشدار از ارتفاع ۲۱۷ مایلی فضا به وسیله یکی از ۱۷۵ماهواره استارلینک مجهز به قابلیت Direct to call مستقر در مدار پایین زمین ارسال شد. این ماهواره ها به طور موثر به عنوان برج های مخابراتی در فضا عمل می کنند.

این هشدار به یک منطقه جغرافیایی ارسال شد که باید به طور فرضی تخلیه می شد. در کل چند ثانیه طول کشید تا اپراتورها پیام اضطراری را در نوبت قرار دهند و آن را از طریق ماهواره های استارلینک به کاربران روی زمین ارسال کنند. پیام های هشدار برای همه کاربران حتی مشتریان شرکت های مخابراتی ورایزون،AT&T ودیگر تهیه کنندگان سرویس ها ارسال خواهد شد.