تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3778356
شناسه : 3778356
تاریخ :
هویه USB-C اختصاصی برند IFixit برای تقویت پروژه‌های تعمیری معرفی شد اقتصاد ایران: iFixit از اولین هویه‌ی USB-C و تجهیزات مرتبط با آن با هدف آسان‌تر کردن فرآیند لحیم‌کاری رونمایی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

iFixit، شرکت معروف در زمینه‌ی تعمیرات، هویه‌ی USB-C خودش را با هدف تحول در حوزه‌ی تعمیرات الکترونیک معرفی کرد. هویه‌ی هوشمند iFixit FixHub به لطف قدرت کافی و کاربرپسند بودنش، هم برای مبتدی‌ها و هم برای حرفه‌ای‌ها مناسب است.

نمای نزدیک از هویه‌ی iFixit و درپوش آن
iFixxit

براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی iFixit،‌ هویه‌ی جدید این شرکت که از طریق USB-C با استاندارد PowerDelivery تغذیه می‌شود، حداکثر ۱۰۰ وات توان دارد و دمایش را می‌توان بین ۱۰۰ و ۴۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کرد. طراحی هویه به گونه‌ای است که در کم‌تر از پنج ثانیه، به دمای ذوب قلع بدون سرب می‌رسد.

دو سر کابل هویه‌ی iFixit
کابل و پورت ورودی هویه‌ی iFixit
نوک و درپوش هویه‌ی iFixit

ازجمله‌ ویژگی‌های هویه‌ی iFixit FixHub می‌توان به درپوش مغناطیسی مقاوم دربرابر حرارت برای نگهداری ایمن، چراغ LED هشداردهنده برای نشان دادن دمای بالا، حسگرهای حرکتی برای خاموش شدن خودکار و دسته‌ی مثلثی برای جلوگیری از غلتیدن آن روی سطوح اشاره کرد. این دستگاه هم‌چنین دارای یک دکمه‌ی پاور روی دسته و کابل USB-C قفل‌شونده برای افزایش ایمنی و راحتی است.

نمای نزدیک از هویه‌ی iFixit با چراغ LED قرمز
LED نارنجی: هویه به دمایی که کاربر تعیین کرده رسیده و آماده‌ی استفاده است
نمای نزدیک از هویه‌ی iFixit با چراغ LED بنفش
LED بنفش:‌ هویه درحال گرم یا سرد شدن است
نمای نزدیک از هویه‌ی iFixit با چراغ LED آبی
LED آبی:‌دما کم‌تر از ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد

iFixit برای مشتریانی که به یک کیت لحیم‌کاری کامل نیاز دارند، یک کیت ۲۵۰ دلاری در نظر گرفته که علاوه‌بر هویه، شامل یک باتری ۵۵ وات‌ساعتی با طراحی اختصاصی است. این باتری، دو خروجی Type-C با حداکثر توان ترکیبی ۱۰۰ وات دارد و هویه‌ی iFixit را به یک ایستگاه لحیم‌کاری قابل‌حمل تبدیل می‌کند. iFixit می‌گوید که پک باتری مورد اشاره با هر بار شارژ، توان کافی برای حداکثر ۸ ساعت لحیم‌کاری مداوم را تأمین می‌کند.

باتری و هویه‌ی iFixit
پک باتری و هویه‌ی iFixit

پک باتری iFixit به‌عنوان یک پاوربانک نیز عمل می‌کند و می‌تواند دستگاه‌های دیگر را هم شارژ کند. iFixit اشاره کرده که در آینده با تولید ابزار‌های تعمیراتی بیش‌تری که از USB-C تغذیه می‌شوند، دامنه‌ی کاربرد این پک باتری افزایش خواهد یافت.

اجزای از هم باز شده‌ی پک باتری هویه‌ی iFixit
پک باتری iFixit به‌راحتی قابل تعمیر است
iFixxit

مطابق با فلسفه‌ی iFixit، باتری ارائه‌شده به‌گونه‌ای طراحی شده تا به‌راحتی قابل تعمیر باشد. کاربران می‌توانند دستگاه را با ابزارهای موجود باز کنند و درصورت نیاز باتری‌های آن را تعویض کنند. iFixit باتری‌های یدکی را با قیمت ۸۰ دلار به فروش خواهد رساند.

تجهیزات داخل کیت ابزار لحیم کاری iFixit
کیت لحیم‌کاری ۳۰۰ دلاری iFixit
کیت ابزار لحیم کاری iFixit در حالت بسته
کیت لحیم‌کاری ۳۰۰ دلاری iFixit
کیت ابزار لحیم کاری iFixit باز شده
کیت لحیم‌کاری ۳۰۰ دلاری iFixit
ابزار داخل کیت لحیم کاری iFixit
کیت لحیم‌کاری ۳۰۰ دلاری iFixit

باوجود مزایای فراوان هویه‌ی هوشمند iFixit FixHub، این محصول با گزینه‌های ارزان‌تری مانند Pinecil ۲۶ دلاری رقابت می‌کند؛ با‌این‌‌حال، کایل وینس، مدیر‌عامل iFixit، معتقد است که محصول آن‌ها می‌تواند مخاطبان جدیدی را به دنیای لحیم‌کاری جذب کند؛ چرا‌که با حذف موانع رایج، از ترسناک بودن فرآیند لحیم‌کاری می‌کاهد.

مقالات مرتبط:
  • سامسونگ برای اولین‌بار به جنجال iFixit پاسخ داد
  • سامسونگ به تسهیل تعمیر گوشی‌هایش علاقه ندارد؛ قطع رابطه تجاری با iFixit
  • تماشا کنید: آزمایش iFixit درمورد ایمنی باتری‌ گوشی‌های هوشمند

iFixit پیش‌فروش هویه و محصولات مرتبط را آغاز کرده است و ارسال‌ آن‌ها از ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) به ایالات متحده، کانادا، استرالیا و اروپا شروع می‌شود. سر هویه‌های اضافی (هر کدام به قیمت ۲۰ دلار) و یک کیت لحیم‌کاری قابل‌حمل ۳۰۰ دلاری (شامل وسایلی چون پاک‌کننده‌ی نوک هویه، سیم لخت‌کن کف‌ چین) نیز در تاریخ عرضه در دسترس خواهند بود.