تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3778232
شناسه : 3778232
تاریخ :
درگذشت علیرضا طبایی و بستری شدن پیشکسوت ادبیات دینی کودک‌ونوجوان اقتصاد ایران: درگذشت علیرضا طبایی شاعر و ترانه‌سرا و بستری شدن محمود حکیمی پژوهشگر و پیشکسوت ادبیات دینی کودک‌ونوجوان در بیمارستان از جمله مهم‌ترین اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر_ گروه فرهنگ و ادب: در مطالعه و مرور اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات به بررسی شش خبر مهم پرداخته‌ایم.

درگذشت علیرضا طبایی شاعر و ترانه‌سرا و بستری شدن محمود حکیمی پژوهشگر و پیشکسوت ادبیات دینی کودک‌ونوجوان در بیمارستان از جمله مهم‌ترین اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات بوده است.

انتشار فهرست نامزدهای جایزه رنودو ۲۰۲۴، معرفی تیم داوری ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب، آغاز به کار سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و انتصاب اعضای جدید هیئت امنای بنیاد ایران‌شناسی توسط ریاست جمهوری از جمله دیگر اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات بوده است.

مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

انتشار فهرست نامزدهای جایزه رنودو ۲۰۲۴

هیئت داوران جایزه رنودو دو روز پس از معرفی نامزدهای جایزه گنکور، فهرست اولیه منتخبان خود برای جایزه رنودو را که دربرگیرنده ۱۸ رمان است، رونمایی کرد.

در این فهرست ۶ عنوان مشترک با فهرست اولیه جایزه گنکور که روز سه‌شنبه انتخاب شدند، جا دارد. دومین رمان گائل فایی با عنوان «جاکاراندا» که در ۲۰۰ هزار نسخه توسط گراسه منتشر شده و در هفته اول انتشار در کتابفروشی‌ها رتبه پرفروش‌ترین کتاب را کسب کرد از جمله این عناوین است.

معرفی تیم داوری ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب

با اتمام مهلت ارسال اثر و شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب، دبیرخانه این جشنواره تیم هفت‌نفره داوری این مسابقه متشکل از ۳ داور خارجی از کشورهای ایتالیا، ترکیه و چین و ۴ داور ایرانی را معرفی کرد.

بستری شدن محمود حکیمی در بیمارستان

مهدی کاموس مدرس و پژوهشگر از بستری شدن محمود حکیمی پژوهشگر و پیشکسوت ادبیات دینی و کودک و نوجوان در بیمارستان خبر داد.

درگذشت علیرضا طبایی

علیرضا طبایی شاعر و ترانه سرا سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه در ۸۰ سالگی از دنیا رفت.ترانه‌هایی همچون «طلسم آرزوها»، «کوچه میعاد»، «عشق تو نمی‌میرد»، «تنها با گل‌ها»، «شهر فرنگه چشمات»، «مرد سرگردان»، «یاد آن شب‌ها»، «دختر دریاها»، «آسمان آسمان»، «نگاهم با نگاهت قصه‌ها داره» از آثار طبایی است.

آغاز به کار سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

سیزدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در حال برگزاری بوده و سامانه جدید مسابقات کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با عنوان «کتابخون» آماده پذیرش آثار این دوره از جشنواره است.

انتصاب اعضای جدید هیأت امنای بنیاد ایران‌شناسی

مسعود پزشکیان رئیس جمهور به استناد بند یک و تبصره دو ماده هشت اساسنامه اصلاحی بنیاد ایران‌شناسی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، طی حکمی اعضای حقوقی جدید هیأت امنای بنیاد ایران‌شناسی را معرفی کرد.