تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3778212
شناسه : 3778212
تاریخ :
باغیرت ایرانی در جام‌جهانی می جنگیم/نسبت به بقیه عقب افتادیم+فیلم اقتصاد ایران: مربی تیم ملی فوتسال ایران بر حضور قدرتمند بازیکنان تیم ملی در جام جهانی تاکید کرد و گفت: همه تیم ها را آنالیز کردیم اما به دلیل نداشتن بازی تدارکاتی مناسب از آنها عقب افتادیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال ازبکستان از ۲۴ شهریور با حضور ۲۴ تیم برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتسال ایران در گروه F این رقابت‌ها باید به مصاف فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا برود.

شهاب سفال منش، مربی تیم ملی فوتسال ایران گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار مهر انجام داد و به تشریح آخرین شرایط تیم پرداخت.

سفال منش در خصوص برنامه های تیم ملی و هدف گذاری ها از زمان قهرمانی در جام ملت های آسیا تا آغاز مسابقات جام جهانی گفت: ما بعد از قهرمانی در جام ملت های آسیا، از یک سو به مجموعه تیم ملی استراحت دادیم و از سوی دیگر هم در انتظار قرعه کشی جام جهانی بودیم که تیم های رقیب خود را بشناسیم.

وی ادامه داد: به طور همزمان تلاش کردیم با تیم های مختلف وارد مذاکره شویم تا زمان بندی اردو بازی های تدارکاتی را انجام دهیم. ضمن اینکه سازمان لیگ هم به دنبال برگزاری بازی های تدارکاتی بود و همسو با کمیته فوتسال، مسیر را جلو بردیم و در نهایت در جمع بندی به این نتیجه رسیدیم که بازی های لیگ به مدت ۶ هفته برگزار شود و یک ماه قبل از بازی های جام جهانی اردوی تیم ملی را شروع کنیم.

باغیرت ایرانی در جام‌جهانی می جنگیم/نسبت به بقیه عقب افتادیم+فیلم

وی گفت: برنامه ما این بود که در خلال این اردو و در شرایطی که همه بازیکنان را به صورت کامل و ۲۴ ساعته در اختیار داشته باشیم مسابقات و بازی های تدارکاتی را به طور موازی با اردو و در ۳ فاز برنامه ریزی کردیم. بعد از مسابقات لیگ ما وارد فاز آماده سازی شدیم. قرار بر این بود که با تیم ملی کرواسی بازی کنیم و سپس به قزاقستان برویم و سپس وارد فاز نهایی تمرینات و اصلاح آنچه که در بازی های تدارکاتی به دست آوردیم، بپردازیم و برای جام جهانی آماده شویم.

نمی توانم بگویم که به همه مواردی مدنظر ما بود رسیدیم. در کارزار بازی های تدارکاتی نسبت به تیم های مختلف عقب افتادیم که دلایل مختلفی داشت و با بهانه های مختلفی مواجه شدیم. بعضی تیم ها به ایران نیامدند، برخی تیم ها به ما اجازه رفتن ندادند و همه اینها موجب شد برنامه های آماده سازی با تغییراتی مواجه شود. اما در نهایت با همین بضاعت کار را پیش بردیم.

سفال منش در خصوص آخرین تمرین تیم ملی گفت: امروز آخرین جلسه تمرینی تیم برگزار شد و همه نفرات را صحیح و سالم در اختیار داریم و مصمم هستیم که فلسفه و استراتژی بازی خود را شکل دادیم. با همین دستاوردی که از دو بازی با قزاقستان به دست آوردیم عازم جام جهانی خواهیم شد.

باغیرت ایرانی در جام‌جهانی می جنگیم/نسبت به بقیه عقب افتادیم+فیلم

وی گفت: فکر می کنم بازیکنان در بهترین شرایط خود قرار دارند و بازیکن مصدومی نداریم. جلسه آخر تمرین هم با نشاط بالایی برگزار شد و به مرور برنامه های تاکتیکی پرداختیم. همه بازیکن ها منتظر سفر و حضور در بخارا هستند.انرژی بالایی در تیم وجود دارد و تلاش می کنیم بهترین نتیجه را برای مردم عزیزمان کسب کنیم.

سفال منش در خصوص رقبای تیم ملی گفت: ما تحلیل کاملی از ۲۴ تیم جام جهانی و به طور خاص از ۸ تیم برتر که به سطح فوتسال ما نزدیک هستند انجام دادیم و از منظر ساختارسازی و بودجه ای که برای توسعه فوتسال در نظر گرفته اند این تیم ها را مورد بررسی قرار دادیم و برنامه های آماده سازی این تیم ها را دنبال کردیم.

مربی تیم ملی گفت: هرچه به سمت مسابقات نزدیک شدیم بررسی جزئی تری انجام دادیم. تیمی مثل مراکش پدیده نوظهور فوتسال جهان است و آماده سازی عجیب و غریبی انجام داده است. تیم های نوظهوری مثل اوکراین تیمی است که باید منتظر خلق شگفتی از سوی این تیم باشیم.

وی ادامه داد: ونزوئلا که هم گروه ما است یکی از ۴ تیم برتر کوپا آمریکا است و فرانسه بودجه بسیاری برای توسعه فوتسال در نظر گرفته است. این کشورها تورهای متعددی برگزار کردند که از دید کادر فنی ما پوشیده نبوده است و فیلم همه بازی های این تیم ها را مورد آنالیز قرار دادیم. در حال حاضر تمرکز ما به طور ویژه روی تیم های گروه است و نیم نگاهی هم به تیم هایی که در مراحل بعد با آنها رو به رو خواهیم شد داریم.

باغیرت ایرانی در جام‌جهانی می جنگیم/نسبت به بقیه عقب افتادیم+فیلم

شهاب سفال منش گفت: کادر فنی و بازیکنان ما آنچه که در توان داشتند به کار گرفتند و ان‌شاالله نتیجه آن را در مسابقات خواهیم دید.

وی در خصوص ویژگی هایی که فوتسال ایران را از دیگر تیم های رقیب متمایز می کند گفت: یک غیرت ایرانی است که در هیچ جای دنیا نیست. خلاقیت فردی ما در هیچ جای دنیا وجود ندارد و یک فعل خواستن در درون این بازیکن ها وجود دارد که آنجا که بخواهند تغییری ایجاد کنند این تغییر را ایجاد خواهند کرد. از همه مهم تر انرژی مثبتی است که از سمت مردم به ما می رسد. نگاهی که مجموعه افراد این کشور از حضرت آیت الله خامنه ای تا همه خانواده هایی که در این کشور از ما حمایت می کنند مسائلی است که انرژی آن به ساق پای بازیکنان خواهد رسید و مطمئنم در کنار استراتژی و فلسفه بازی که برای آنها در نظر گرفته ایم غیرت ایرانی خود را هم به کار خواهند گرفت.

او ادامه داد: ما ۱۴ سرباز و جنگجو را آماده کردیم و به یک جنگ تمام عیار با تیم هایی خواهیم رفت که انواع آماده سازی را در اختیار داشته اند. من به مردم ایران قول می دهم که از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و تا لحظه آخر بیشترین تلاش خود را به کار خواهیم گرفت. در سایه تلاش، هرچیز غیر ممکنی ممکن خواهد شد.