تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3778201
شناسه : 3778201
تاریخ :
اول مهرآخرین مهلت ترخیص کالاباتاریخ بارنامه مقدم برثبت‌سفارش اقتصاد ایران: با تاکید بانک مرکزی، مهلت سه ماهه پس از آیین نامه قانون مقررات صادرات و اردات درخصوص ترخیص کالاهای با تاریخ بارنامه قبل از ثبت سفارش تمدید نخواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طبق اعلام بانک مرکزی تا کنون دو مرتبه موضوع صدور مجوز ورود و ترخیص کالاهای دارای ثبت سفارش پس از تخلیه کالا در سرزمین اصلی مندرج در مجموعه مقررات ارزی، در  مهرماه  1401 و شهریور ماه  1402 تمدید شده است.

این درحالی است که بعد از ابلاغ ایین نامه جدید بخشی از قانون مقررات صادرات و واردات  در 30 خرداد ماه امسال و تعیین مهلت سه ماه در این ایین نامه در خصوص عدم مجوز ترخیص به کالاهای دارای تاریخ بارنامه مقدم بر تاریخ ثبت سفارش شرایط جدیدی در فضای تجارت خارجی کشور حاکم خواهد شد. در واقع طبق این حکم مندرج در مقررات مذکور از این پس به صورت جدی با ترخیص کالاهای وارد شده به کشور بدون ثبت سفارش برخورد میشود.

بر این اساس به نظر میرسد با تاکید بانک مرکزی، مهلت سه ماهه پس از آیین نامه قانون مقررات صادرات و واردات  درخصوص ترخیص کالاهای با تاریخ بارنامه قبل از ثبت سفارش تمدید نخواهد شد. بر این مبنا اول مهر ماه اخرین مهلت ترخیص کالاهای دارای تاریخ ثبت سفارش پس از تاریخ بارنامه خواهد بود.

انتهای پیام/