تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3778137
شناسه : 3778137
تاریخ :
هوش مصنوعی اعجاب‌انگیز گوگل، یادداشت‌های شما را به پادکست تبدیل می‌کند! اقتصاد ایران: هوش مصنوعی جدید گوگل، یادداشت‌های مختلف را به پادکست‌های جذاب تبدیل می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل اخیراً ابزار جدیدی به نام NotebookLM معرفی کرد که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند یادداشت‌های کاربران را به پادکست تبدیل کند. این ابزار که به‌عنوان یک دستیار تحقیقاتی مجازی طراحی شده است، می‌تواند اطلاعات موجود در اسناد متنی را به‌صورت صوتی خلاصه کند و به کاربران امکان می‌دهد تا به‌راحتی به آن‌ها گوش دهند.

بنابر بیانیه‌ی رسمی شرکت گوگل، این ویژگی جدید که Audio Overview نام دارد، به کاربران اجازه می‌دهد تا اسناد متنی، اسلایدها و نمودارهای خود را به بحث‌های صوتی تبدیل کنند. دو میزبان هوش مصنوعی با استفاده از منابع کاربران، یک گفت‌وگوی عمیق و جذاب را آغاز می‌کنند که در آن مطالب را خلاصه و ارتباطات بین موضوعات مختلف را بررسی می‌کنند. چنین قابلیتی می‌تواند برای افرادی که زمان کافی برای خواندن ندارند یا ترجیح می‌دهند اطلاعات را به‌صورت شنیداری دریافت کنند، بسیار مفید باشد.

اسکرین شات از یک وبسایت با حالت سیاه
Google

هوش مصنوعی NotebookLM از مدل‌های زبانی قدرتمند، برای پردازش و تحلیل اطلاعات استفاده می‌کند و می‌تواند به‌عنوان یک دستیار تحقیقاتی مجازی عمل کند. این ابزار می‌تواند مفاهیم پیچیده را توضیح دهد، ایده‌های جدید را پیشنهاد دهد و ارتباطات جدید بین موضوعات مختلف را کشف کند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی NotebookLM این است که می‌تواند مدل زبانی خود را بر اساس یادداشت‌ها و منابع کاربران تنظیم کند.

مقالات مرتبط
  • با Google Illuminate آشنا شوید؛ تبدیل مقاله‌های پیچیده به مکالمه‌های ساده
  • یوتیوب ابزاری برای شناسایی صداها و چهره‌های دیپ‌فیک می‌سازد

هوش مصنوعی NotebookLM در ابتدا به گروه کوچکی از کاربران در ایالات متحده ارائه شد و سپس به بیش از ۲۰۰ کشور گسترش یافت. گوگل همچنین در نسخه‌ی جدید این ابزار از Gemini 1.5 Pro استفاده کرده است که قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌دهد. نسخه‌ی جدید می‌تواند اسناد، اسلایدها و نمودارهای کاربران را به بحث‌های صوتی تبدیل کند و به آن‌ها امکان می‌دهد تا به‌راحتی به آن‌ها گوش دهند و آن‌ها را دانلود کنند.

در مجموع، هوش مصنوعی NotebookLM ابزاری قدرتمند و نوآورانه است که می‌تواند به کاربران کمک کند تا اطلاعات را به‌صورت سریع‌تر و کارآمدتر پردازش کنند. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی، می‌تواند به‌عنوان یک دستیار تحقیقاتی مجازی عمل کند و به کاربران کمک کند تا مفاهیم پیچیده را بهتر درک کنند و ارتباطات جدید بین موضوعات مختلف را کشف کنند.