تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3778120
شناسه : 3778120
تاریخ :
فروش جهانی خودروهای برقی صعود کرد اما رنگ بازار عوض شد اقتصاد ایران: عصر خودرو- فروش جهانی خودروهای برقی در ماه اگوست با وجود پایین‌ترین سطح ۱۹ ماهه اروپا، ۲۰ درصد افزایش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، فروش جهانی خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در ماه اگوست به دلیل فروش بی سابقه در چین، سالانه 20 درصد افزایش یافت و این با توجه به کاهش 33 درصدی اروپا و ضعیف ترین ماه از ژانویه 2023 بود.

کارشناسان انتظار دارند فروش امسال در چین، بزرگترین بازار خودروهای برقی جهان، با یک سوم افزایش نسبت به سال گذشته به 10.5 میلیون دستگاه برسد، در حالی که فروش اروپا را تقریباً مطابق با 3.1 میلیون دستگاه در سال گذشته باشد.

تقاضا برای خودروهای الکتریکی در ماه‌های اخیر پس از چندین سال افزایش چشمگیر، کاهش یافته است، زیرا مصرف‌کنندگان منتظر مدل‌های مقرون به صرفه‌تر هستند یا جایگزین‌های هیبریدی را انتخاب می‌کنند که باعث شد چندین خودروساز از برنامه‌های برقی‌سازی خود عقب‌نشینی کنند.

داده‌ها نشان می‌دهد که خودروهای برقی؛ الکتریکی و پلاگین هیبریدی‌ در ماه اگوست در سراسر جهان به فروش 1.47 میلیون دستگاه رسید.

رویترز گزارش کرد که فروش در چین در ماه اگوست 42 درصد افزایش یافت و به رکورد بالای یک میلیون دستگاه رسید، در حالی که فروش در ایالات‌متحده و کانادا با 8 درصد افزایش به 0.16 میلیون دستگاه رسید. فروش سالانه در اروپا 4 درصد کاهش یافته است که با افت 23 درصدی در آلمان پس از کاهش یارانه‌ها، کمتر شده است.