تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3778115
شناسه : 3778115
تاریخ :
فروش خودروهای برقی ناکام ماند اقتصاد ایران: عصر خودرو- گروه صنعتی اظهار کرد که فروش خودروهای الکتریکی تایلند امسال به اهداف خود دست نخواهد یافت زیرا وام‌دهندگان در تحریم وام‌های خودروی جدید محتاط‌تر هستند و بدهی خانوارهای این کشور نزدیک به یک رکورد است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، رئیس انجمن خودروهای الکتریکی تایلند گفت ثبت نام خودروهای برقی مسافری باتری‌دار در سال جاری به 80 هزار دستگاه رسیده و این کمتر از 150 هزار واحد پیش بینی شده این گروه در اوایل سال جاری است. این آمار هنوز حدود 5 درصد بیشتر از بیش از 76 هزار دستگاه فروخته شده در سال 2023 است.

کاهش پیش‌بینی فروش، خبر بدی برای سازندگان چینی مانند بی‌وای‌دی و گریت وال موتور است که به تازگی تولید خودروهای داخلی را در سال جاری پس از سرمایه‌گذاری در کارخانه‌ها به منظور سرمایه‌گذاری از مشوق‌های دولت تایلند برای تشویق خودروهای با انرژی جدید آغاز کرده‌اند.

رشد فروش خودروهای برقی در سطح جهانی نیز، با کاهش تقاضا و کاهش یارانه کشورها، کند شده است. به تازگی، ولوو کار هدف فروش خودروهای تمام برقی را تا پایان این دهه کنار گذاشت و به چندین خودروساز دیگر پیوست تا انتظارات خود را برآورده کند.

گروه صنعت خودروی تایلند، پیش‌بینی تولید خودروهای خود را از 1.9 میلیون دستگاه در سال جاری به 1.7 میلیون دستگاه در سال جاری کاهش داده است. طبق داده‌های فدراسیون صنایع تایلند، فروش خودروهای داخلی در هفت ماه اول سال 24 درصد کاهش یافته است. فروش خودروهای الکتریکی تاکنون روند رشد 13 درصدی را در مدت مشابه کاهش داده است.

تایلند مالیات واردات را کاهش داده و یارانه نقدی به خریداران در ازای تعهد خودروسازان برای شروع تولید داخلی داده است که همه اینها بخشی از تلاش مجدد برای حفظ جایگاه طولانی مدت خود به عنوان یک مرکز خودروی منطقه ای است. این امر شاهد افزایش هفت برابری فروش در سال 2023 بود.

کاهش رشد امسال کمتر به تقاضا مربوط می‌شود، بلکه بیشتر به مسائل مزمن اقتصادی تایلند مانند نرخ رشد ضعیف و سطح بالای بدهی خانوارها مربوط می‌شود.

بلومبرگ گزارش کرد که اگر فروش به همین شکل ادامه یابد، سازندگان خودروهای برقی که کارخانه‌هایی در این کشور راه‌اندازی کرده‌اند، خودروهای خود را به چه کسی خواهند فروخت؟ کارشناسان اظهار کردند که بحث با دولت را در مورد رسیدگی به بدهی خانوارها در اولویت قرار دهیم، که دلیل اصلی کاهش فروش خودرو است.