تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778103
شناسه : 3778103
تاریخ :
بیعت با امام زمان (عج) جدا از بیعت با ولی فقیه نیست اقتصاد ایران: قم- عضو فقهای شورای نگهبان گفت: بیعت با امام زمان (عج) جدا از بیعت با ولی فقیه نیست و مساله مهم امروز اطاعت از جانشین ولی عصر (عج) یعنی ولی فقیه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیداحمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در گردهمایی منتظران ظهور که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: برخی مراجع گفته‌اند که اگر می‌توانستیم تمام نماز خود را در جمکران می‌خواندیم و برکت حوزه علمیه از برکات مسجد مقدس جمکران است.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: امروز بیش از شصت هزار طلبه در حوزه علمیه قم تحصیل می‌کنند و بزرگترین حوزه جهان تشیع است.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: عنایات حضرت ولی عصر و آنهایی که با توسل به حضرت در این مکان به خواسته‌های خود رسیدند را می‌توان به یک کتاب تبدیل کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اهتمام علما به مسجد مقدس جمکران سند بسیار ارزشمند این مسجد است و آنچه امشب در اولین شب امامت حضرت ولی عصر مهم است بیعت با امام زمان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در اولین شب و فردا در اولین روز امامت حضرت ولی عصر بیعت با امام زمان بیعت با رسول الله است و بیعت با رسول الله بیعت با خداوند است.

وی اضافه کرد: در سوره فتح آیه ۱۸ آمده است که آن کسانی با شما بیعت می‌کنند، با خدا بیعت می‌کنند، بنابراین بیعت امشب و فردا و ان شاء الله در همیشه زندگی تا دم مرگ، این بیعت با خدا است.

آیت الله خاتمی یادآور شد: بیعت امروز ما با امام زمان ایستادن پای این اعتقاد حق یعنی ظهور است و ما باید مراقب باشیم که دشمنان ما را از این اعتقادی که عین توحید محکم است، دور نکنند.

عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: دویست و پنجاه آیه قرآن تعبیر به امام زمان دارد و پانصد روایت از شیعه و اهل سنت در رابطه امام زمان و خصوصیات ظهور و غیبت حضرت است و دو هزار روایت از امامان راجع به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است، بنابراین این بسیار مهم است که پای این اعتقاد بایستیم.

امام جمعه موقت تهران اذعان کرد: امام صادق فرمودند که امام زمان دو غیبت دارد، صغری که حدود هفتاد سال طول کشید و غیبت کبری که در عصر این غیبت هستیم و غیبت کبری طولانی است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: عده اندکی پای این اعتقاد می‌ایستند و دومین چیزی که در این بیعت مهم است، در حقیقت بیعت عملی با دین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: رنگ بیعت با امام زمان این است که از خود شروع کنیم و به خانواده برسیم و هرجا که هستیم به تدین خود و ایستادگی پای اسلام افتخار کنیم.

وی ابراز کرد: بی دینی را برخی الگو می‌دانند و بیعت با امام زمان این است که با حجاب‌ها در اکثریت باشند و پای دین خود بایستند، البته دین فردی، سیاسی و اقتصادی دارد، ولی ده آیه قرآن از حجاب می‌گوید و مراجع به بدیهیات آن تصریح می‌کنند.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: در عصر غیبت حضرت ولی عصر دین داری بسیار سخت است و در کتاب بهار آمده است، پیامبر فرمودند که دین داری در عصر غیبت حضرت ولی عصر مثل آن است که درخت پر از خار را در شب تاریک از جا در بیاوریم.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مساله مهم امروز اطاعت از جانشین حضرت ولی عصر (عج) یعنی ولی فقیه است و در روایات چنین آمده که ولی فقیه فقط رهبر سیاسی نیست بلکه جانشین امام زمان است ضمن اینکه بیعت با امام زمان جدا از بیعت با ولی فقیه نیست.