تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778074
شناسه : 3778074
تاریخ :
متعهدیم طرح مسکن مهر خوزستان را تمام کنیم اقتصاد ایران: اهواز - مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت:در خوزستان متعهد هستیم طرح مسکن مهر باقیمانده از طرح‌های گذشته وزارت راه و شهرسازی، طرح اقدام ملی و نهضت ملی را به پایان برسانیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان مالکی ظهر امروز پنجشنبه در پایان سفره یک روزه به خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: اقدامات خوبی برای اجرای قانون برنامه هفتم توسعه و جهش مسکن، که پیگیری و تأمین زمین آن بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن است، در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ هزار هکتار زمین در محدوده شهرهای کشور به این طرح اختصاص یافته است، اظهار کرد: این زمین‌ها، به مرور و متناسب با سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در اختیار طرح قرار خواهد گرفت.

وی بر ضرورت آماده‌سازی این اراضی تاکید کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی در برنامه کاری خود به مجلس اعلام کرده که این وزارتخانه متعهد است زمین‌ها را آماده‌سازی کرده و در اختیار مردم قرار دهد که در این راستا تاکنون ۲۹ هزار هکتار زمین به مرحله آماده‌سازی رسیده و عملیات آماده سازی از مراحل طراحی خارج شده و به مرحله اجرا رسیده است. م

الکی به تداوم آماده‌سازی این زمین‌ها اشاره کرد و افزود: در استان خوزستان متعهد هستیم طرح مسکن مهر باقی مانده از طرح‌های گذشته وزارت راه و شهرسازی، طرح اقدام ملی و نهضت ملی را که مردم برای اجرای آنها پول پرداخت کرده‌اند، به پایان برسانیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: بازدیدهایی که انجام می‌شود نیز به این دلیل انجام می‌شود تا آخرین وضعیت پایش و موانع احتمالی استان‌ها در سطح ملی رفع شوند.

مالکی به بازدید امروز از طرح نهضت ملی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: طرح‌های مسکن با وجود برخی موانع، همچنان فعال هستند.

وی تصریح کرد: از باقی مانده طرح مسکن مهر نیز بازدید شد، این طرح منابع دولتی و عمومی ندارد و سال‌ها است که مردم در انتظار تکمیل آن هستند.

مالکی ادامه داد: طرح ۲ هزار واحدی مسکن مهر نفت اهواز از محل منابع داخلی سازمان ملی مسکن در حال اجرا است و پیشرفت خوبی هم داشته که امیدواریم تا ۲ ماه آینده بخش قابل توجهی از آن به متقاضیان تحویل داده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی به فعالیت طرح نهضت ملی مسکن نیز اشاره و تاکید کرد: برای اجرای این طرح موانعی وجود دارد که برای حل این مشکلات تصمیم‌گیری خواهد شد.