تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778060
شناسه : 3778060
تاریخ :
۲۵۰ دختر نخبه علمی،فرهنگی مهمان نهمین رویداد دختران حاج قاسم اقتصاد ایران: فسا- رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان فسا گفت: نهمین رویداد دختران حاج قاسم طی ۳ روز با حضور بیش از ۲۵۰ دختر نخبه علمی و فرهنگی از ۹ شهرستان جنوب شرق استان فارس در شهر فسا برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام احسان امیرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری نهمین رویداد دختران حاج قاسم به میزبانی فسا خبر داد و گفت: تاکنون ۸ رویداد در شهرهای مختلف استان فارس برگزار شده بود؛ اما در این رویداد بیشترین تعداد مهمان با حضور بیش از ۲۵۰ دختر نخبه علمی و فرهنگی در فسا به مدت ۲ روز در این رویداد شرکت کردند.

وی با بیان اینکه رویداد بزرگ منطقه‌ای دختران حاج قاسم با حضور ۹ شهرستان جنوب شرق استان، از ۱۹ تا ۲۱ شهریور در این شهرستان برگزار شد، ادامه داد: شهرستان‌های استهبان، نی ریز، بختگان، داراب، زرین دشت، شیراز، مرودشت، فسا و کوار مهمان این رویداد بزرگ بودند.

امیرزاده افزود: در این رویداد دختران شرکت کننده، ضمن بازدید از دو کارخانه قند فسا و کارگاه بزرگ شیرینی زرشناس، با این موضوع که می‌توان با تکیه بر توان داخلی از کمترین جایگاه به بهترین و بالاترین دستاوردها رسید، آشنا شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فسا در ادامه با بیان اینکه در این رویداد ۸ کارگاه آموزشی برای دختران برگزار شد، گفت: در این کارگاه‌ها پیرامون استعداد، تفکر سواد رسانه، ایده پردازی بحث و گفتگو شد و در پایان طی رقابتی سالم به تولید محتوا پیرامون مباحث گفته شده پرداختند.

وی به یک مانور فرهنگی عفاف و حجاب هم اشاره کرده و گفت: در روز ۲۰ شهریور در قالب عملیاتی میدانی بیش از ۲۰۰ نفر از دختران شرکت کننده بین ۱۶ تا ۱۸ سال با حضور در سطح شهر و اماکن پرتردد در گروه‌های ۵ نفری با مردم مصاحبه کرده و به ترویج و نظرسنجی در خصوص حجاب اهمیت پوشش اسلامی، خانواده و سواد رسانه اقدام کردند.

امیرزاده با تاکید بر این موضوع که این مانور فرهنگی بازتاب بسیار خوبی در بین اهالی شهر فسا داشت، تصریح کرد: دخترانی که از شهرستان‌های مختلف حضور پیدا کرده بودند به معرفی فرهنگ و آداب شهر خود و همچنین نحوه پوشش و حجاب زنان پرداخته و در قالب مباحث و گفتگوهای صمیمی افراد کم حجاب را به پوشش اسلامی دعوت کردند.