تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3778021
شناسه : 3778021
تاریخ :
این اولین تصویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی اپل است اقتصاد ایران: اپل اولین تصویر ساخته‌شده با ابزار Image Playground مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود را منتشر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل امروز اولین تصویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی خود را با مجله‌ی WIRED به اشتراک گذاشت. تصویر، یک سگ را با کیک تولد نشان می‌دهد. (واترمارک روی عکس توسط WIRED اعمال شده است).

هنگامی که قابلیت Image Playgrounds برای مشتریان در دسترس قرار بگیرد، هیچ واترمارکی روی عکس‌ها اعمال نخواهد شد. متادیتای EXIF موجود در فایل، همان‌طور که در ویژگی Clean Up نیز مشاهده شده، مشخص می‌کند که تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده است. بدین معنا که iOS و سایر اپلیکیشن‌ها قادر خواهند بود تصاویر تولیدشده توسط ابزارهای هوش مصنوعی را تشخیص دهند؛ اما امکان حذف متادیتای فایل با استفاده از ابزارهای رایج وجود دارد و در صورت گرفتن اسکرین‌شات از تصویر، هرگونه واترمارک تصویر اصلی از بین خواهد رفت.

ظاهر کارتونی یک سگ با کلاه تولید پشت یک کیک تولید
WIRED

تصاویری که با هوش مصنوعی اپل ساخته می‌شوند هرگز با تصاویر واقعی اشتباه گرفته نمی‌شوند؛ چرا که اپل از عمد به تصاویر جلوه‌ای کارتونی می‌بخشد. کاربران می‌توانند بین سه سبک Animation و Sketch و Illustration برای تولید عکس، یکی را انتخاب کنند.

مقالات مرتبط
  • اپل اینتلیجنس؛ تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی آیفون، آیپد و مک
  • کدام آیفون‌ها، مک‌ها و آیپدها از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی می‌کنند؟

به‌نظر می‌رسد تصویر سگ در حالت Animation تولید شده باشد. Image Playgrounds به کاربران اجازه می‌دهد تا درخواستی متنی را برای سفارشی‌کردن نوع خروجی مورد نظر خود وارد کنند.

Image Playgrounds به‌عنوان اپلیکیشنی مستقل و همچنین به‌عنوان ابزاری در سایر اپلیکیشن‌های اصلی اپل مانند مسیجز در دسترس قرار خواهد گرفت. قابلیت‌های اپل اینتلیجنس برای کاربران در چین و اتحادیه‌ی اروپا فعلاً منتشر نمی‌شود.