تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778005
شناسه : 3778005
تاریخ :
۱۲ میلیارد ریال به کتابخانه‌های شهرستان گناوه اختصاص یافت اقتصاد ایران: گناوه- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه گفت: مبلغ ۱۲ میلیارد ریال برای توسعه و مساعدت به کتابخانه های عمومی این شهرستان درسال جاری اختصاص یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لیراوی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گناوه اظهار داشت: مبلغ اختصاص یافته نسبت به سال‌های قبل چندین برابر رشد داشته است که نشان از توجه دولت به سرمایه گذاری در زیر بناهای فرهنگی و ارتقای دانش و دانایی مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه بیان کرد: برنامه ریزی برای گرایش جامعه بخصوص دانش آموزان و خانواده‌ها به سمت مطالعه و کتابخوانی در ارتقا و غنی سازی دانش و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مفید و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری فرهنگی برای آیندگان مثمر ثمر است، افزود: هر چه بیشتر بتوانیم با سرمایه گذاری صورت گرفته بر دانش مردم بیافزاییم، برای آیندگان بسیار مفید و بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

وی گفت: مدارس شهرستان گناوه با دارا بودن بیش از ۲۰ هزار دانش آموز مکانی مهم برای ترویج مطالعه و کتابخوانی بشمار می‌آید که باید یک برنامه ریزی مناسب توسط متولیان امر در این زمینه صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه بیان داشت: رهبر معظم انقلاب به رغم گرفتاری‌های وافر و زعامت کشور، علاقه و رغبت شایانی به مطالعه دارد که وقت گذاشتن سه ساعته ایشان در نمایشگاه بین المللی کتاب موید آن است.

۱۲ میلیارد ریال به کتابخانه‌های شهرستان گناوه اختصاص یافت

وی ادامه داد: بازدید دانش آموزان و معاونان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان از کتابخانه ها و برگزاری نشست با آنها از نکات بسیار مهمی در گرایش و ترویج به امر کتابخوانی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان ترویج و نهادینه شود.

لیراوی گفت: یکی از مواردی که بسیار باید به آن بپردازیم ترویج استفاده از کتاب‌های دینی و مذهبی بین دانش آموزان است.

وی ضمن قدردانی از مجموعه کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان از ریس آن اداره خواست یک سند ماندگار و مفید برای کتابخانه تدوین و تهیه کند.

وی همچنین خواستار راه اندازی انجمن خیران کتابخانه ساز در شهرستان شد و گفت: خیران این شهرستان زبانزد عام و خاص هستند و می‌توان از ظرفیت آنها در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه از رئیس کتابخانه های شهرستان خواست در راستای ترویج و گرایش جامعه به سمت مطالعه و ارتقای دانش آنها، در طول سال چندین مسابقه برای گروه‌های سنی مختلف برگزار کند.