تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778002
شناسه : 3778002
تاریخ :
هشدار وقوع سیلاب محلی در مازندران اقتصاد ایران: ساری - کارگروه مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب محلی هشدار داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگروه مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی این استان برای روزهای ۲۳ تا ۲۵ شهریور، نسبت به طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در مسیل‌های استان هشدار داد و بر لزوم پرهیز از حضور شهروندان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات در بازه زمانی جمعه تا یکشنبه پیش رو تاکید کرد.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی مازندران با ورود سامانه‌ای بارشی به این استان از روز جمعه -۲۲ شهریور- طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق دامنه‌ای و کوهستانی مازندران پیش‌بینی می‌شود.

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده زمان فعالیت این سامانه از بعدازظهر روز جمعه -۲۲ شهریور- تا اواخر روز یکشنبه -۲۵ شهریور- است که عمده مناطق تحت تأثیر آن نیز در دامنه‌ها و ارتفاعات استان خواهد بود.

با فعالیت این سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی وجود دارد.

کارگروه مدیریت شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای مازندران اعلام کرد که با توجه به این هشدار اتراق نکردن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، پرهیز از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و پرهیز از حضور در ارتفاعات برای کوهنوردی و طبیعت‌گردی طی سه روز آینده به طور جدی مورد تاکید است.