تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3777955
شناسه : 3777955
تاریخ :
پیام تبریک حزب‌الله برای خانواده شهید اردنی اقتصاد ایران: یک مقام ارشد حزب‌الله در پیامی برای خانواده مجری اردنی عملیات شهادت‌طلبانه چند روز قبل در کرانه باختری، ضمن تبریک به این خانواده و همه ملت اردن تاکید کرد که این عملیات رویکرد غیورانه مردم اردن در حمایت از فلسطین و مبارزه با اشغالگران را نشان می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عمار الموسوی» مسئول روابط بین‌المللی و عربی در حزب الله لبنان، طی پیام تلگرافی برای خانواده «ماهر الجازی» مجری اردنی عملیات شهادت طلبانه چند روز قبل در مرز اردن و کرانه باختری که با هلاکت سه صهیونیست همراه بود، به خانواده این شهید اردنی و قبیله الحویطات که ماهر الجازی متعلق به آن بود و همچنین ملت اردن تبریک گفته و تاکید کرد که این عملیات شهید الجازی، گواهی بر تاریخ مبارزه و فداکاری‌های ملت اردن در دفاع از فلسطین و امت اسلامی است.

این مقام حزب الله افزود: عملیات قهرمانانه شهید ماهر الجازی ضد دشمن صهیونیستی در چهارچوب امتداد مبارزه جد او شیخ «هارون سحیمان الجازی» فرمانده گردان داوطلب فرزندان الحویاطت در نبرد القسطل برای دفاع از قدس در سال 1948 است. (شهید "ماهر" از خانواده الجازی و از خاندان شیخ هارون الجازی الحویطی، فرمانده نبرد سال 1948 القسطل در بیت المقدس و از خانواده سرلشکر مشهور حدیثه الجازی، یکی از رهبران نبرد الکرامه در سال 1968م می باشد. این شهید در 28 آوریل 1985 در روستای "اذرح" در استان معان به دنیا آمد و در هفده سالگی وارد نیروهای مسلح اردن شد و نزدیک به 20 سال در پلیس نظامی اردن خدمت کرد).

در ادامه این پیام خطاب به خانواده شهید الجازی و ملت اردن آمده است که فرزند شما، شهید شجاع، غیور و قهرمانی است که با شهادت خود ثابت کرد روح بزرگی برای دفاع از مظلومان فلسطین که خون آنها هر روز ریخته می‌شود، دارد. این عملیات شهادت طلبانه همچنین بر عمق ارتباط او و قبیله‌اش و همچنین ملت اردن با سرزمین عربی ما تاکید می‌کند و الگو و نمونه‌ای افتخارآمیز برای هر شهروند اردنی و عربِ آزاده و سرافرازی است که از وطن‌های عربی دفاع می‌کند و اراضی عربی را از شر جنایتکاران صهیونیست و حامیان آمریکایی آنها حفظ می‌کند.

عمار الموسوی در ادامه این پیام خود تاکید کرد: شهید ماهر الجازی راه اجداد ما را تکمیل کرد تا از پل «ملک حسین» (اشاره به گذرگاه الکرامه) گذرگاهی برای فرزندان قهرمان اردن جهت دفاع از برادران خود در فلسطین و حفظ اردن از شر جاه طلبی‌های تاریخی صهیونیست‌ها باز شود.

وی در پایان خطاب به خانواده شهید مردم اردن گفت: فداکاری‌های شما مردم وفادار و آزاده و دلاور، فراتر از همه فداکاری‌هاست و خون این شهید قهرمان، راه مبارزان و مجاهدان به سمت قدس شریف را روشن خواهد کرد.

چند روز قبل رسانه‌های فلسطینی وصیت‌نامه شهید ماهر الجازی، راننده کامیون 39 ساله اردنی که در عملیاتی استشهادی، صهیونیست‌ها را در مرز اردن و کرانه باختری به رگبار بست و 3 تن از آنها را به هلاکت رساند، منتشر کرد.

در این وصیت نامه آمده است: «مادرم و پدرم! از من نامی نبرید اما موضع مرا به خاطر بسپارید تا شاید جاودانه و انگیزه ای برای امت عربی و فرزندان اردن باشد و در قبال اشغالگران صهیونیستی که فجیع ترین جنایت ها را علیه برادران و کودکان و زنان ما در غزه و فلسطین مرتکب می شوند، اتخاذ کنند».

در ادامه این وصیت‌نامه خطاب به حکام عرب و همه اعراب آمده است: «برادرانم! ای فرزندان عرب، اگر دین ندارید غیرت و جوانمردی داشته باشید».

انتهای پیام/