تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3777941
شناسه : 3777941
تاریخ :
تبدیل ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا اقتصاد ایران: معاون مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: تاکنون در مجموع بیش از ۴ میلیون مجوز صنفی و دستگاهی قدیمی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حاجی جعفری، معاون مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در خصوص آخرین آمار تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتای الکترونیک گفت: بر اساس اطلاعات موجود تاکنون 2 میلیون و 600 هزار مجوز صنفی کاغذی و قدیمی به شناسه یکتای الکترونیک تبدیل شده است.

وی افزود: براورد‌ها نشان می‌دهد که تا 2 میلیون پروانه کسب و مجوز صنفی وجود دارد که هنوز دارندگان آن به درگاه ملی مجوز‌ها مراجعه نکرده و برای مجوز خود شناسه یکتا نگرفته اند.

معاون مرکز بهبود محیط کسب و کار خاطر نشان کرد: گروه دیگر مجوز‌های قدیمی که لازم است با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها کار تبدیل مجوز به شناسه یکتا را انجام دهند، مجوز‌هایی است که دستگاه‌ها صادر می‌کنند و طبق آمار تاکنون دارندگان 1 میلیون و 200 مجوز دستگاهی، شناسه یکتای خود را دریافت کرده اند.

جعفری افزود: برخی مراجعه صدور همکاری لازم را با مرکز بهبود محیط کسب و کار ندارند و از همین جهت تعداد دقیق مجوز‌های دستگاهی که نیاز به دریافت شناسه دارند مشخص نیست.

وی گفت: بر اساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار از ابتدای خرداد امسال مجوز‌های کاغذی که کد شناسه یکتا دریافت نکرده باشند فاقد اعتبار هستند.

بر اساس تبصره 7 ماده 1 قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، درگاه ملی مجوز‌ها تنها مرجع صدور شناسه یکتا است و در صورتی که صاحبان کسب و کار‌ها تا دوسال پس از لازم الاجراء شدن این تبصره، شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/