تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777923
شناسه : 3777923
تاریخ :
قمی‌ها شریک غم فراغ پدر آخرین میراث دار ولایت شدند اقتصاد ایران: قم- مردم قم با برپایی دسته‌های عزا و مراسم مذهبی به وسع وجودشان در غم بال کشیدن پدر آخرین میراث دار ولایت شریک شدند و به خانواده عصمت و طهارت تسلیت گفتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - دانیال قنبری: امروز ۸ ربیع الاول در سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک ولایت امام حسن عسکری (ع)، شهر مقدس قم حال و هوای عجیبی به خود گرفته است.

دیار اخت الرضا (ع) در سوگ بال کشیدن یازدهمین خورشید ولایت غرق ماتم و عزاست و مردم این دیار با دلی شکسته و مضطرب برای تسلی خاطر و عرض تسلیت به محضر حضرت ولی عصر (عج) آخرین میراث دار ولایت به میعادگاهش می‌روند.

صدای عزاداری و ماتم از کوی و برزن‌های دیار مهدی موعود (عج) به گوش می‌رسد و مردم با گریستن بر سوگ پدر دوازدهمین میراث دار ولایت با ایشان تجدید عهد می‌کنند که تا روز محشر حضرت ولی عصر (عج) را تنها نخواهند گذاشت.

این جنس غم برای مردم دیار بانوی کرامت نام آشناست و مردمان این دیار ۱۱۸۶ سال است که منتظر منجی بشریت هستند و امروز هم این مردم بیش از پیش دلتنگ این حضرت هستند و با کوله باری از غم فراغ به میعادگاهش پناه می‌برند.

چه سخت است که آرامگاه پدر کیلومترها دور تر از میعادگاه پسر باشد، ولی مردم با وفا و با معرفت قم نگذاشتند که حضرت ولی عصر (عج) از این فاصله غم به دل گیرد و آنان با برپایی دسته‌های عزاداری، ایستگاه‌های صلواتی، مجالس و محافل عزا حال و هوای حرم را در این دیار تداعی کردند.

مردم شهر مقدس قم در شب و ظهر شهادت یازدهمین اختر تابناک و خورشید ولایت سنگ تمام گذاشتند و هر کدام به وسع وجودشان در غم حضرت ولی عصر (عج) شریک شدند و به خانواده عصمت و طهارت تسلیت گفتند.

قمی‌ها شریک غم فراغ پدر آخرین میراث دار ولایت شدند

حرم بانوی کرامت در شب و ظهر شهادت امام حسن عسکری (ع) میزبان زائران و مجاوران بود و با برگزاری مراسم عزاداری به دل‌های پاک و عزادار این زائران آرامش می‌بخشید.

در شهادت امام حسن عسکری (ع) حجت الاسلام حیدری کاشانی از اساتید حوزه علمیه قم دل‌های زائران را با کلام اهل بیت عصمت و طهارت آشنا کرد و نریمان پناهی هم حال و هوای دلربا و معنوی به حریم بانوی کریمان بخشید.

میعادگاه منتظران هم در سوگ پدر سیاه پوش است و در غم فراغ پدر می‌گرید، حجت الاسلام میرزا محمدی و حاج مهدی رسولی هم بعد از اقامه فریضه عصر با بیانات و نوای گرمشان دل‌های عزاداران را آماده تجدید عهد با دوازدهمین میراث دار ولایت کردند.

قمی‌ها شریک غم فراغ پدر آخرین میراث دار ولایت شدند

مراجع تقلید شیعیان نظیر آیت الله وحید خراسانی هم در سوگ یازدهمین امام شیعیان دسته‌های عزا به پا کردند و برای عرض ارادت محضر خاندان اهل بیت (ع) به سوی حریم بانوی کریمان عزیمت کردند.

امروز دیار بانوی کرامت و میعادگاه منتظران هم سوگوار یکی از علمای برجسته حوزه علمیه یعنی آیت الله شیخ عباس محفوظی بود که دوشادوش مردم ولایت مدار و مؤمن قم پس از تشییع و طواف در جوار مضجع شریف بانوی کریمه اهل بیت در حریمشان به دامن آرامگاه ابدی سپرده شد.

شامگاه پنجشنبه نیز منتظران ظهور در مسجد مقدس جمکران گردهم خواهند آمد تا شهادت مظلومانه یازدهمین پیشوای شیعیان جهان امام حسن عسکری (ع) را به پیشگاه فرزند غایب شأن امام عصر حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) تسلیت عرض کنند و با ایشان تجدید عهد ببندند.

اجتماع منتظران ظهور با سخنران آیت‌الله سید احمد خاتمی و شعرخوانی صابر خراسانی، مجید تال، مداحی سیدرضا نریمانی و محمدرضا غلامرضا زاده همراه خواهد بود.

امام حسن عسکری (ع) در سال ۲۳۲ هجری در مدینه متولد شد. سفیر ۲۸ ساله برای هدایت انسان‌ها ۶ سال در خفقان دوران خلفای عباسی رسالت سنگین امامت شیعیان را بر دوش کشید و عاقبت در هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هجری قمری با دسیسه معتمد عباسی در شهر سامرا به شهادت رسید.

قمی‌ها شریک غم فراغ پدر آخرین میراث دار ولایت شدند

حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در گفت و گویی اظهار کرد: یکی از کسانی که نماینده امام حسن عسکری (ع) در شهر قم بود و توفیق زیارت حضرت صاحب الزمان را در کودکی داشت، احمد بن اسحاق قمی بود.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: مسجد امام حسن عسکری (ع) در قم هم به دست احمد بن اسحاق پایه ریزی شده است و ایشان در یکی از دیدارها با امام حسن عسکری (ع) از ایشان درخواست کرد که جانشین بعد از خود را به ایشان معرفی نمایند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: امام حسن عسکری (ع) فرزند خود را در خفا نگه می‌داشتند چون خطر جانی برای ایشان داشت، حتی بارداری ایشان هم مخفی بود و ولادت ایشان هم به صورت مخفیانه بود.

حجت الاسلام فرحزاد ابراز کرد: حضرت امام حسن عسکری (ع) امام زمان را به احمد بن اسحاق نشان دادند و فرمودند به خدا قسم فرزندم مهدی غیبتی خواهد داشت که در زمان غیبت فرزندم کسی از هلاکت نجات نمی‌یابد مگر با دو شرط؛ اول اینکه خدا دل او را ثابت نگه دارد و محکم کند به ایمان. دوم اینکه خدا به او توفیق دهد که برای ظهور فرزندم مهدی دعا کند.