تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3777914
شناسه : 3777914
تاریخ :
بیش از ۳۷۰ نفر از زندانیان ناتوان در ردّ مال آزاد می‌شوند اقتصاد ایران: معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها گفت: با اجرای برنامه‌های ابلاغی دادگستری استان تهران شرایط آزادی بیش از ۳۷۰ نفر از  زندانیان که میزان حبس آنها بیش از ۱۰ سال بوده و به دلیل ناتوانی در ردّ مال همچنان در حبس به سر می‌بردند، فراهم شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام احمدعلی فیروزجائی؛ معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها در نشست هم‌اندیشی ریاست معزز قوه قضاییه با  قضات و کارکنان روحانی دادگستری استان تهران اظهار کرد: امروز 3 هزار نفر از زندانیان استان تهران دارای اشتغال در خارج از زندان هستند.

فیروزجائی ضمن اشاره به اقدامات قابل ملاحظه‌ای که در استان تهران در زمینه پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به زندانیان جرایم مالی صورت گرفته گفت: ساماندهی و نظارت دستگاه قضا بر روند مشارکت‌های مردمی پیرامون مقوله آزادسازی زندانیان ضروری است.

فیروزجائی همچنین عنوان کرد: در اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و برنامه‌های ابلاغی دادگستری استان تهران، خصوصاً مصوبات ستاد ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری در زمینه آزادی آن دسته از زندانیانی که پس از پایان مدت محکومیت حبس خود به دلیل ناتوانی در ردّ مال مدت زیادی را در زندان مانده‌اند، گام‌های مؤثری صورت گرفته است.

وی افزود: در استان تهران طی 6 ماه گذشته، شرایط آزادی بیش از 370 نفر از افرادی که بالای 10 سال در زندان بودند و مدت محکومیت آن‌ها پایان یافته بود، اما به دلیل ناتوانی در ردّ مال همچنان در حبس به سر می‌بردند، فراهم شده است.

انتهای پیام/