تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3777874
شناسه : 3777874
تاریخ :
استقبال پوتین از مقامات امنیتی «بریکس» در «کاخ مرمر» سن‌پترزبورگ اقتصاد ایران: رئیس جمهور روسیه با مقامات و مسئولان امنیتی کشورهای عضو «بریکس» دیدار و گفت‌وگو کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان اجلاس امنیتی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ با مقامات امنیتی عالیرتبه از نمایندگان این گروه استقبال کرد.

چهاردهمین اجلاس دو روزه نمایندگان بریکس دیروز به ریاست سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه آغاز شد. مسکو از آغاز امسال ریاست دوره‌ای این گروه را عهده‌دار شده است.

پوتین در «تالار مرمر» کاخ «کنستانتینوفسکی» واقع در سن‌پترزبورگ با مقامات کشورهای عضو دیدار و از آنها استقبال کرد. تاس نوشته است که گفت‌وگوهای دوجانبه پوتین با برخی از نمایندگان بریکس محتمل است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پیش‌تر گفته بود که احتمال حضور پوتین و دیدار با مقامات امنیتی اعضای بریکس وجود دارد. از جمله موضوعات اجلاس جاری بریکس، می‌توان به نظم آینده جهان، غلبه بر نظم قانون‌محور تحمیلی از سوی غرب، توسعه و هماهنگی اقدامات چندقطبی در صورت رویارویی احتمالی و تحولات غیرقابل پیش‌بینی در امور بین‌المللی اشاره کرد.

«علی اکبر احمدیان» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس حضور دارد.

علاوه بر نشست اعضای بریکس، نشست مشترکی بین نمایندگان کشورهای عضو بریکس با نمایندگان عالیرتبه امنیتی برخی از کشورهای جنوب از جمله اندونزی، ترکیه، قزاقستان، صربستان، تایلند، بلاروس، ویتنام، ونزوئلا، ازبکستان، نیکاراگوئه، کوبا، جمهوری آذربایجان، بحرین، بنگلادش، سریلانکا، موریتانی و لائوس برگزار خواهد شد.

در حاشیه این ۲ نشست احمدیان با برخی از همتایان خود ملاقات‌های جداگانه‌ای خواهد داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ملاقات با مقامات عالی روسیه در مورد مهم‌ترین تحولات منطقه بین‌المللی و روابط دوجانبه در عرصه‌های سیاسی امنیتی و اقتصادی مذاکره و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران در مورد کریدورها، انرژی و … را مطرح خواهد کرد.