تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777869
شناسه : 3777869
تاریخ :
۱۷۰۰ پروژه آموزشی در کشور افتتاح می‌شود اقتصاد ایران: زنجان-رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تا مهرماه یک هزار و ۷۰۰ طرح آموزشی تحویل داده می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خان‌محمدی ظهر پنج شنبه در آئین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهید جمهور رئیسی گلشهر زنجان اظهار کرد: در قالب پروژه مهر، یک هزار و ۷۰۰ طرح مدرسه‌سازی در سطح کشور تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم پروژه‌های مدرسه‌سازی جهش یافت، عنوان کرد: در این دوره ۳۲ هزار کلاس درس تکمیل، تجهیز و تحویل داده شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور یکی از شاخص‌های پیشرفت در استان زنجان را تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی و طرح‌های ورزشی این سازمان دانست و گفت: زنجان استعدادهای زیاد و رتبه‌های برتر کنکور دارد. وی تصریح کرد: توجه به آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت، معلم و دانش‌آموز به داشتن نیروی انسانی موفق، جامعه‌ای پیشرفته، صنعتی، فرهنگی و سایر موارد می‌انجامد.

خانمحمدی خاطرنشان کرد: برای کم کردن حجم بیمارستان و کلانتری، کنترل مصرف آب، حل ناترازی انرژی و ارتقای فرهنگ رانندگی باید مدرسه را بیشتر کنیم و فرهنگ و آموزش را توسعه دهیم.

وی یادآور شد: استان زنجان به همت استاندار فرهیخته، بالاترین اعتبارات استانی را در کل کشور جذب کرده و این موضوع در سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ها و توجه ویژه به آموزش و پرورش مؤثر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سازمان نوسازی مدارس ۲ هزار و ۴۰۰ نیرو دارد، عنوان کرد: ۱۱ هزار پروژه در ابتدای دولت داشتیم که ۸ هزار پروژه نیز به آن اضافه شد.

وی به استفاده از ظرفیت مردم و خیران در برنامه‌های آموزش و پرورش و پروژه‌های نوسازی مدارس تأکید کرد و افزود: ۵۴ درصد مدارس که مهر امسال تحویل داده می‌شود با مشارکت مردم ساخته شده است.