تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777829
شناسه : 3777829
تاریخ :
افتتاح ۴۳ پروژه آموزشی در خراسان‌ جنوبی /آمادگی ۱۰۰ کلاس درس جدید اقتصاد ایران: بیرجند- معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از آمادگی ۱۱۲ کلاس درس جدید برای سال تحصیلی پیش رو در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رضا بهروزی ضمن ارائه گزارشی جامع از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش استان، از آمادگی بیش از ۱۱۲ کلاس درس جدید در سطح استان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ پروژه عمرانی با زیربنای ۶۸ هزار متر مربع در سطح استان در حال اجراست، افزود: این پروژه‌ها به ما امکان می‌دهد تا ۳۳۴ کلاس درس جدید را به مجموعه آموزشی استان اضافه کنیم.

وی بیان کرد: همچنین، ۴۳ پروژه شامل ۲۹ مدرسه، ۸ سالن ورزشی و ۶ فضای چندمنظوره آماده افتتاح در اول مهرماه است.

بهروزی با اشاره به توزیع نامناسب فضای آموزشی در استان، گفت: اگرچه به طور میانگین هر دانش‌آموز ۶.۵۲ مترمربع فضای آموزشی دارد، اما این رقم در برخی مناطق به‌ویژه حاشیه شهر بیرجند کمتر از استاندارد است به همین دلیل، تمرکز اصلی ما بر ساخت مدارس در مناطق پرجمعیت و کم‌برخوردار است.

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه‌ها ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: بخش قابل توجهی از این اعتبارات از محل خیرین مدرسه‌ساز تأمین شده است.

بهروزی در ادامه به اهمیت تجهیز و بهسازی مدارس اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۲۲ هزار قلم کالا از جمله تجهیزات آموزشی، ورزشی و سرمایشی و گرمایشی خریداری و آماده توزیع در مدارس شده است.

وی ادامه داد: همچنین، طرح‌های بهسازی و شاداب‌سازی مدارس با همکاری گروه‌های جهادی در حال اجراست طرحی تحت عنوان شهید عجمیان برای بهسازی و شاداب‌سازی مدارس ۱۷ میلیارد تومان به ما اختصاص داده شد که این مبلغ بین ۵ شهرستان مرزی و کم برخوردار توزیع شد.

وی با تأکید بر اهمیت استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس، افزود: ۱۵ مدرسه در استان به طور کامل بهسازی شده‌اند و تا پایان مهرماه تمامی مدارس استان از نظر استانداردهای گرمایشی و سرمایشی به وضعیت مطلوبی خواهند رسید.

بهروزی در پایان با اشاره به جذب اعتبارات، گفت: در ۲۰ روز گذشته، موفق به جذب ۲۷ میلیارد تومان اعتبار اضافی از سازمان مرکزی شدیم که این نشان می‌دهد که اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در جذب اعتبارات بسیار فعال است.