تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3777825
شناسه : 3777825
تاریخ :
کشف جسد ۴ کوهنورد مفقود شده در کوه های مونت بلان اقتصاد ایران: مقامات محلی روز پنجشنبه اعلام کردند اجساد ۴ کوهنوردی که آخر هفته گذشته در حین کوهنوردی در مونت بلان ناپدید شده بودند، توسط مقامات ایتالیایی پیدا شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از یورونیوز، مقامات محلی روز پنجشنبه اعلام کردند اجساد ۴ کوهنوردی که آخر هفته گذشته در حین کوهنوردی در مونت بلان ناپدید شده بودند، توسط مقامات ایتالیایی پیدا شد.

اجساد کوهنوردان ایتالیایی آندره آ گالیمبرتی و سارا استفانلی به ترتیب ۵۳ و ۴۱ ساله در ارتفاع حدود ۴۵۰۰ متری در سمت فرانسوی کوه پیدا شد. جسد دو کوهنورد دیگر که هر دو اهل کره جنوبی هستند نیز کشف شد اما هنوز شناسایی نشده اند.

گالیمبرتی و استفانلی با ارسال پیامک مختصات خود را اعلام کرده بودند و گفته بودند: «ما چیزی نمی‌بینیم، بیایید ما را نجات دهید، ما در خطر یخ زدن تا حد مرگ هستیم.» با این حال، شرایط آب و هوایی مانع از رسیدن به موقع نیروهای امداد به آنها شد.

پائولو کمون، رئیس آژانس نجات آلپ در وال دائوستا، جایی که بخش ایتالیایی مونت بلان در آن واقع شده است، گفت: شرایط بالای کوه در حال حاضر مرگبار است. دمای هوا در آن ارتفاع منفی ۱۲ درجه سانتیگراد بود و بادهایی تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌وزید.

مونت بلان با قله ۴۸۰۹ متری بلندترین کوه اتحادیه اروپا است که در فرانسه، ایتالیا و سوئیس قرار دارد.

در اوایل ماه، یک کوهنورد دیگر هنگام بالا رفتن از دیوار جنوبی یخچال طبیعی Marmolada در ایتالیا جان باخت.

در ژوئیه ۲۰۲۲، ده کوهنورد در اثر فروریختن حجم بزرگی از یخچال مارمولادا به خاطر دمای بسیار گرم غیرمعمول، کشته شدند.

این هفته، دانشمندان گزارش دادند که یخچال مارمولادا، بزرگترین یخچال رشته کوه دولومیت ایتالیا، در معرض خطر ذوب شدن کامل تا سال ۲۰۴۰ قرار دارد. به گفته کمیسیون بین المللی حفاظت از کوه‌های آلپ، از سال ۱۸۸۸، ۸۰ درصد از یخچال‌های طبیعی ذوب شده اند. در حال حاضر این یخچال‌ها بین ۷ تا ۱۰ سانتی متر ضخامت در روز از دست می‌دهند.