تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3777819
شناسه : 3777819
تاریخ :
پکن: هرگونه تجاوز خارجی به قلمروی چین را قاطعانه در هم می‌کوبیم اقتصاد ایران: ژنرال ارشد ارتش چین با هشدار شدیدالحن به آمریکا، تاکید کرد که هر گونه تجاوز خارجی به قلمروی پکن از جمله دریای جنوبی چین با «ارتش آزادی‌بخش خلق چین» سروکار خواهد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «هی لی» ژنرال ارشد ارتش چین در حاشیه «مجمع دفاعی شیانگ‌شان» در جمع خبرنگاران تاکید کرد که هرگونه تجاوز خارجی به قلمروی چین که دریای جنوبی چین نیز بخشی از آن محسوب می‌شود، زیر چکمه ارتش آزادی‌بخش خلق چین «له» خواهد شد.

واشنگتن و پکن درباره آنچه رویکرد جسورانه و بی‌محابای چین در مناطق دریایی مورد مناقشه از جمله دریای جنوبی چین خوانده شده است، بارها با یکدیگر وارد تنش کلامی شده‌اند.

در ماه‌های اخیر، کشتی‌های گارد ساحلی چین و قایق‌های فیلیپینی در این منطقه چندین بار با یکدیگر شاخ به شاخ شدند و تشدید تنش بین آنها در برخی موارد به توسل به سلاح سرد و همچنین استفاده از ماشین آب‌پاش منجر شد. پکن تقریباً بر سر تمام دریای جنوبی چین ادعای مالکیت دارد.

«هی لی» دراین‌باره گفت: امیدواریم که دریای جنوبی چین همچنان دریایِ صلح باقی بماند اما اگر آمریکا پشت پرده چنگال‌های خود را به حرکت درآورد و کشورها را به خط مقدم تحریک کند و در نهایت هم خودش وارد خط مقدم شود، آنگاه ما یعنی ارتش آزادی‌بخش خلق چین آنجا هستیم. ما هرگز تحمل نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ما در ارتش آزادی‌بخش خلق چین هرگونه تجاوز خصمانه خارجی به قلمرو، حاکمیت و حقوق دریایی و منافع چین را قاطعانه و با عزم راسخ، توانمندی مقتدر و ابزار مؤثر، در هم خواهیم کوبید.

ژنرال ارشد ارتش چین در ادامه اظهاراتش گفت که توافق برای حل‌وفصل تنش‌ها بین پکن و واشنگتن بر سر مناقشات دریای جنوبی چین، به آمریکا بستگی دارد. وی اضافه کرد:

وزارت خارجه فیلیپین در بیانیه‌ای مدعی شد که چین و فیلیپین دیروز بر سر مسائل مرتبط با دریای جنوبی چین گفت‌وگوهای خود را که از جانب طرفین «صریح» خوانده شده است، آغاز و با تداوم مذاکرات در بخش‌های مختلف همکاری به ویژه سازوکار تماس اضطراری، همکاری گارد ساحلی و تعامل در حوزه علم و فناوری موافقت کردند.