تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777795
شناسه : 3777795
تاریخ :
هفت هزار تبعه خارجی به طور غیر قانونی در قشم حضور دارند اقتصاد ایران: بندرعباس- فرمانده انتظامی قشم درباره آخرین وضعیت حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در قشم گفت: برابر برآورده‌های به دست آمده هفت هزار تبعه خارجی به طور غیر قانونی در این شهرستان مرزی حضور دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اکبر مرادی اظهار کرد: در پی ابلاغ اجرای طرح هجرت، موضوع بررسی رفت و آمد و جمع آوری اتباع خارجی غیر مجاز در محدوده استحفاظی این فرماندهی در دستور کار پلیس قرار گرفت و تمامی نقاطی که اتباع غیرمجاز در آنها مستقر بودند شناسایی و بازرسی شد.

وی ادامه داد: با برآورده‌ های به دست آمده از سوی مأموران پلیس اطلاعات و یگان‌های تابعه فرماندهی این شهرستان مرزی مشخص شد که هفت هزار تبعه خارجی غیرمجاز به طور غیرقانونی در این شهرستان مرزی حضور دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: با تلاش پلیس از هفت هزار نفر اتباع خارجی غیرمجاز شناسایی شده در سطح این جزیره، ۲ هزار و ۳۵۳ نفر از آنها دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مقام‌های قضائی این شهرستان معرفی و به کشورشان بازگشت داده شدند.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه ورود و اقامت این افراد به دلیل غیر قانونی بودن و نیز اینکه احتمال شیوع آلودگی را در منطقه داشته باشند جرم محسوب می‌شود، اضافه کرد: پلیس قشم طبق قانون، مقابله با رفت و آمد و اقامت غیرقانونی اتباع بیگانه غیرمجاز را به صورت جدی در دستور کار دارد تا اثرات سو و معضلات اجتماعی این پدیده به ویژه بزهکاری‌های مربوط به حضور آنها را مدیریت کند.

وی گفت: این طرح با هدف ارتقای امنیت اجتماعی و اقتصادی و برخورد با اتباع بیگانه فاقد هرگونه مجوز اقامت و آمد و شد در بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس، به اجرا درآمده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم از تمامی قشموندان به خصوص کارفرمایان خواست با خودداری از به کارگیری اتباع بیگانه که رفت و آمد غیرمجاز دارند، در صورت اطلاع از وجود اتباع بیگانه مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ به مسؤولان اطلاع دهند.