تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777792
شناسه : 3777792
تاریخ :
ثبت‌نام بیش از ۱۰ درصدی اتباع در مدارس شیراز غیرمجاز است اقتصاد ایران: شیراز- فرماندار شیراز در خصوص ثبت‌نام دانش آموزان اتباع در مدارس شیراز گفت: برابر تصمیمات شورای تامین شهرستان، مدارس فقط اجازه دارند تنها ۱۰ درصد از دانش‌آموزان اتباع را ثبت نام کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

لطف‌الله شیبانی در گفتگو با خبرنگار مهر، به محدودیت ثبت‌نام اتباع در مدارس شهرستان شیراز اشاره کرد و گفت: اخیراً تصمیمات بسیاری در حوزه اتباع در استان فارس و شهر شیراز گرفته شده که یکی از آنها محدودیت ۱۰ درصدی در حوزه ثبت‌نام اتباع در مدارس است.

وی در ادامه با بیان اینکه سرویس‌های مدارس برای بازگشایی و آغاز مهر ماه جهت خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان آمادگی کامل دارند گفت: بر اساس مصوبه سال گذشته هیئت دولت بحث سرویس مدارس به شهرداری واگذار شده است و توسط سازمان حمل و نقل درون شهری مدیریت می‌شود.

شیبانی با اشاره به اینکه از چهار ماه پیش هماهنگی‌های لازم برای سرویس مدارس انجام شده است، گفت: در شورای هماهنگی آموزش و پرورش جلسات متعددی برگزار شده و مباحث مربوط به مدارس از جمله بحث سرویس بررسی شده است.

فرماندار شیراز افزود: طبق آخرین آمار هزار و ۸۲ نفر در سامانه حمل و نقل برای سرویس مدرسه ثبت نام کرده‌اند، مجریان مدارس تعیین تکلیف شده‌اند و سازمان حمل و نقل شهرداری برای شروع مدارس اعلام آمادگی کرده است.

شیبانی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد سرویس‌ها تعیین تکلیف شده‌اند و برای اول مهر مشکلی نخواهیم داشت، گفت: یک هفته قبل از مهر هم رزمایشی خواهیم داشت تا نواقص احتمالی برطرف شود.

وی با بیان اینکه برای تعیین نرخ سرویس مدارس نیز شهرداری به شورا لایحه ارائه می‌کند و پس از تصویب در شورا به تأیید هیئت انطباق فرمانداری می‌رسد، گفت: این اتفاق برای هر ۴ شهر شهرستان شیراز شامل شیراز، صدرا، داریون و خان‌زنیان انجام شده و نرخ‌ها مشخص شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون دانش آموز از ابتدای مهر در استان فارس در کلاس درس حاضر می‌شوند، گفت: از این تعداد ۳۰۰ هزار نفر در شیراز هستند که همه موارد مربوط به آنها از جمله پوشاک مدارس، کنترل و نظارت بر نرخ پوشاک، کتب درسی، سرویس و …انجام شده است و آماده بازگشایی مدارس هستیم.