تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777775
شناسه : 3777775
تاریخ :
قطری‌ها در بندر دیر سرمایه‌گذاری می‌کنند اقتصاد ایران: بوشهر - فرماندار دیر از بازسازی ساختمان گمرک قدیم دیر خبر داد و گفت: قطری‌ها برای توسعه بندر دیر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز صبح امروز در نشست شورای اداری شهرستان دیر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: تاریخچه پرافتخار دفاع مقدس یک مقطع تاریخی و درخشان نشان دار برای جمهوری اسلامی است.

فرماندار شهرستان دیر با تاکید بر نیاز داشتن به روحیه بسیجی، جهادی و انقلابی دفاع مقدس در شرایط فعلی، افزود: اگر الگوی ما در عشق به مقام معظم رهبری و تعصب به نظام اسلامی، سید حسن نصرالله باشد، می‌توانیم در مقابل هزاران دشمن بایستیم.

نقش شهرستان دیر در انقلاب و دفاع مقدس

وی با تاکید بر بیان نقش پررنگ امام و مردم در دفاع مقدس، اظهار کرد: مردم دیر هم در همراهی با امام (ره) و هم اداره جنگ نقش بی بدیلی داشتند و حداقل ۲۰ فرمانده جبهه و جنگ در دفاع مقدس در این شهرستان وجود دارد.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه بازگشایی مدارس یک رویداد ملی است، گفت: زیر بنای توسعه کشور آموزش و پرورش است و قلب تپنده آموزش و پرورش، مدرسه است و ادارات در بحث بازگشایی مدارس هر کاری در توان دارند، انجام دهند.

وی با بیان اینکه انجام کار فرهنگی نیاز به پول دارد، افزود: برای داشتن مدارسی شاداب و سرزنده و تربیت کننده شهید فهمیده‌ها و قهرمانان دفاع از مظلومین، همه به ویژه شهرداران و دهیاران و خیرین به آموزش و پرورش کنند.

باربرز خاطرنشان کرد: کارهای بزرگی در شهرستان دیر انجام شده ولی کافی نیست. نباید به وضعیت موجود راضی باشیم.

وی عنوان کرد: شهرستان دیر به فرودگاه، پایگاه امداد و نجات هوایی، تجهیز اسکله‌ها نیاز دارد که در این راستا ساماندهی اسکله شهرداری در دستور کار است.

فرماندار شهرستان دیر گفت: کارهای خوبی در بیمارستان از پانسیون پزشکان گرفته تا مرکز تشخیصی قلب انجام شده و ساختمان سی سی یو نیز تکمیل است و دستگاه آن نیز در آینده خریداری می‌شود اما اینها کارهای اندکی برای مردم است که انجام داده‌ایم و بیمارستان نیاز به تجهیزات بیشتری دارد.

پیگیری ثبت ملی جاده گردشگری وفاق

وی به ظرفیت بالای جاده وفاق برای برون رفت بندر دیر از بن بست اشاره و ابراز کرد: در آینده بعد از دو بانده شدن این جاده، پارک سلامت در کنار آن ایجاد و رفوژ وسط بلوار و روشنایی انجام می‌شود.

باربرز با اشاره به طبیعت اطراف جاده وفاق، ادامه داد: برای ثبت ملی این جاده ۶ کیلومتری به عنوان جاده گردشگری جنوب کشور پیگیری می‌کنیم.

بندر دیر معبر توسعه اقتصادی استان بوشهر

وی از تمایل شدید قطری‌ها برای سرمایه گذاری در بندر دیر خبر داد و گفت: با توجه به توافق با قطری‌ها، بندر دیر ظرف ۱۰ تا ۱۵ سال آینده معبر توسعه اقتصادی استان بوشهر می‌شود.

باربرز بیان داشت: در صورتی که شرایط برای ایجاد شهرک مسکونی هلدینگ خلیج فارس در کنار جاده وفاق فراهم شود، نقش مهمی در برون رفت بندر دیر از بن بست دارد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه صید و صیادی، گفت: صید ترال به ویژه محاصره‌ای دریا را نابود می‌کند و باید به عنوان جرم تلقی و برخورد شود.

اخذ مجوز بازسازی ساختمان گمرک قدیم

فرماندار شهرستان دیر ساماندهی ساختمان گمرک قدیم را مطالبه جدی فعالان اجتماعی و خبرنگاران دانست و بیان کرد: خوشبختانه مجوز مرمت و بازسازی ساختمان گمرک قدیم بندر دیر گرفته شده و به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی در پایان تعیین تکلیف زمین‌های واگذار شده به مردم آبدان توسط بنیاد مسکن و راه و شهرسازی با همکاری شهرداری را خواستار شد.