تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777774
شناسه : 3777774
تاریخ :
مهمترین چالش‌های پیش روی تبلیغات اسلامی شهرستان یزد اقتصاد ایران: یزد- رییس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد با اشاره به مهمترین چالش‌های پیش روی شهرستان گفت: رفع این چالش‌ها به کار جدی و برنامه ریزی و همکاری مسئولان با سازمان تبلیغات اسلامی نیاز دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به چالش های پیش روی شهرستان که نیاز به کار جدی و برنامه ریزی و همکاری مسئولان با سازمان تبلیغات اسلامی دارد، گفت: در این زمینه می توان به ترکیب اقوام و مذاهب و نحله های مختلف در یزد اشاره کرد، بنابراین به دبیرخانه ویژه پیگیری و برنامه ریزی این مهم و حمایت مادی و معنوی مسئولان از این دبیرخانه نیاز است، همچنین ایجاد کلینیک بهداشت معنوی در سطح استان و مرکز استان و تبلیغات گسترده آن در سطح شهر می تواند موثر باشد.

وی، عدم هماهنگی بین کارهای فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان و تداخل برنامه ها و موازی کاری های فرهنگی را از دیگر چالش ها برشمرد و افزود: در این زمینه ایجاد مرکز ارتباط و تماس توسط سازمان تبلیغات اسلامی و حمایت مادی و معنوی مسئولان از این مرکز، احساس می‌شود.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد با اشاره به مجالس جشن های مختلف به نام جشن های مذهبی در تالارها و سالن های همایش و هتل ها اظهار کرد: در این زمینه به همکاری بیش از پیش میراث فرهنگی نیاز است و نشست‌های متعدد برای ساماندهی مسائل این گونه جشن‌ها باید در اولویت باشد.

وی، حضور توریست ها و بی برنامگی فرهنگی و عدم هماهنگی با اداره تبلیغات اسلامی در حوزه پیوست های فرهنگی و نوع ارتباط با آنها را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: در اینجا نیاز به تعامل و همکاری و حمایت مادی و معنوی مسئولان نسبت به حمایت از شبکه مبلغین گردشگری سازمان تبلیغات اسلامی است تا هم فرهنگ اصیل دینی و اسلامی و مذهبی یزد به توریست های کشورهای مختلف منتقل شود و هم تاثیر فرهنگی آن مشهود باشد و از این بستر بیشترین استفاده فرهنگی شود.

دادآفرین با اشاره به انتظاراتی که وجود دارد، اضافه کرد: حمایت بیش از پیش مسئولان از ائمه جماعات مساجد و مدارس و آماده سازی بستر مدارس برای حضور بیش از پیش روحانیت در نمارجماعت مدارس مورد انتظار است.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان یزد همچنین بر حمایت مادی و معنوی مسئولان در خصوص نشست های مختلف آموزشی و زیارتی و سیاحتی به خصوص به صورت خانوادگی تاکید کرد.