تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777757
شناسه : 3777757
تاریخ :
آماده باش ۱۵۰تیم امدادی برای کنترل حوادث جوی و جاده‌ای در اصفهان اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آماده‌باش ۱۵۰ تیم امدادی برای ارائه خدمات و کنترل حوادث احتمالی جوی و جاده‌ای در روزهای پایانی تابستان خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آماده‌باش ۱۵۰ تیم امدادی همزمان با افزایش تردد در محورهای جاده‌ای و سفرهای تابستانی و اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی از روز جمعه تا یکشنبه مبنی بر وقوع حوادث جوی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر وقوع تندبادهای فصلی و خیزش کانون‌های گرد و غبار در مناطق شمال و شرق و مرکز استان و احتمال بارش‌های رگباری در غرب و جنوب اصفهان، تیم‌های امدادی جهت ارائه خدمات پشتیبانی فوریتی و ترافیکی در مناطق تحت تأثیر استقرار یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: با افزایش گرادیان فشاری در جو طی این چند روز دما کاهش خواهد یافت اما همچنان پیش بینی شده تا پایان شهریور و نیز پاییز دما نسبت به نرمال و مدت مشابه در سال‌های قبل یک تا ۲ درجه افزایش داشته باشد و بارش‌ها در پاییز با تأخیر آغاز شود.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: از روز جمعه تا روز یکشنبه شاهد کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید به علت وزش تند باد در مناطق شمال و شرق استان و خیزش کانون‌های گرد و خاک در ۱۸ شهرستان واقع در مناطق شرق، شمال و مرکز خواهیم بود.

وی ادامه داد: هواشناسی استان کاهش کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش شعاع میدان دید بر اثر خیزش کانون‌های فرسایش بادی درون و برون استانی ناشی از وزش تند باد از مناطق شمال، شرق و کویرهای مجاور سمنان و نیز دشت سجزی و کانون‌های نقطه‌ای در شرق اصفهان و ماندگاری این شرایط را طی روزهای آتی را پیش‌بینی کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: همچنین به علت فعالیت سامانه بارشی طی این مدت در مناطق غرب و ارتفاعات شمال شرق و جنوب استان وزش باد شدید و بارش‌های رگباری دور از انتظار نیست.

شیشه فروش با تاکید بر لزوم رعایت اصول ایمنی در تردد در محورهای جاده‌ای و توجه به هشدارهای ترافیکی پلیس برای پیشگیری از تصادفات، افزود: هموطنان از جمله مسافران، عشایر و دامداران از استقرار و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در مناطق غرب و دامنه ارتفاعات طی روزهای پیش رو خودداری کنند.