تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777755
شناسه : 3777755
تاریخ :
مسیر گردشگری امامزاده محسن(ع) و سد اکباتان تعیین تکلیف شود اقتصاد ایران: همدان ـ فرماندار همدان گفت: مسیر گردشگری امامزاده محسن(ع) و سد اکباتان تعیین تکلیف شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار همدان در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان همدان ضمن تبریک هفته تعاون و ابراز خرسندی از انتخاب چهار تعاونی استان به عنوان نمونه کشوری اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار رئیس‌جمهور با تمام دغدغه خاصی که روی فرهنگ دارند اما فرمودند اولویت کشور اکنون موضوع اقتصادی است و ما نیز باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

مسلم مخفی با بیان اینکه اقتصاد زیربنا و بستر ارتباط با سایر مؤلفه‌های جامعه‌ای موفق است، گفت: اگر در حوزه امنیت و مسائل اجتماعی دچار مشکلاتی هستیم، بخشی به مسائل اقتصادی برمی‌گردد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: ما در ارائه خدمت در دستگاه دولتی باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که مردم شاهد بی‌عدالتی نباشند.

فرماندار همدان به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در حوزه علوم و فناوری و دیگر مسائل اشاره کرد و یادآور شد: اینها باعث ایجاد سرمایه اجتماعی می‌شود؛ نحوه رفتار ما با مردم در ارائه خدمت باید طوری باشد که آن را در جامعه لمس کنند و طوری عمل نکنیم که باعث ناامیدی شویم.

وی با تأکید بر اینکه در فرآیند کار اداری باید پاسخ سریع و صریح به مردم داد و اگر کاری قابل انجام نیست باید دلیل آن را بیان کرد و مردم را معطل نکرد، افزود: مردم از اینکه با رفتارهای اشتباه چند ماه سرگردان شوند و فرصت‌ها از دست برود دچار ناامیدی خواهند شد، بنابراین باید طبق قانون متعهد به اجرای کار باشیم.

مخفی با بیان اینکه باید با مردم شفاف بود و تا جای امکان تلاش کرد و کارها را به ثمر رساند، خاطرنشان کرد: در سیستم بانکی کنار وام‌های تکلیفی نظیر اعطای وام ازدواج، باید اقتصاد و اشتغال را هم دید، چرا که اشتغال مقدمه مهمی است به نحوی که اگر جوانی کار و درآمد نداشته باشد، نمی‌تواند تشکیل خانواده دهد.

وی افزود: کار کارشناسی که رئیس جمهور تأکید دارند، اینجا معنا می‌یابد و انتقال نظر کارشناسان که با کف جامعه و در عرصه اجرا در ارتباط با مردم هستند می‌تواند در عرصه اصلاح قوانین به نفع مردم استفاده شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه اتفاقات خوبی در سطح شهرستان و استان شاهد هستیم و فعال بودن پروژه‌های عمرانی، اشتغال قابل توجهی ایجاد می‌کند، گفت: در جلسات مختلف تأکید داریم به حوزه گردشگری توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه گردشگری هنوز نواقص زیادی داریم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هر سال حضور مسافر در همدان افزایش می‌یابد و اگر فرصتی ایجاد کنیم تا ماندگاری آنها بیشتر شود، اتفاقات خوبی در حوزه درآمدزایی و اشتغال رخ می‌دهد.

مخفی با انتقاد از اینکه به اندازه کافی در همدان تفرجگاه نداریم، اضافه کرد: مسیر گردشگری امامزاده محسن (ع) و سد اکباتان که می‌تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد؛ بستر مناسب و خدادادی است اما سال‌ها معطل مانده و تعیین تکلیف نمی‌شود.

وی اظهار کرد: امروز در شورای برنامه‌ریزی استان مقرر شد تعریض و آماده‌سازی مسیر امامزاده محسن (ع) به حیدره و سد اکباتان از راهداری به اداره مسکن و شهرسازی داده شود تا سریع‌تر پروژه‌ها اجرایی شود چرا که این مسئله می‌تواند اشتغال قابل توجهی ایجاد کند.

فرماندار همدان با بیان اینکه در کارگروه اشتغال پیگیری‌های خوبی داریم و مدیرانی علاقه‌مند موضوعاتی را پیگیری می‌کنند، افزود: مشاغل خانگی به ویژه اشتغال بانوان در روستاهای بخش مرکزی و قهاوند و مناطق حاشیه شهر بسیار کمک‌کننده است و باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی در پایان به استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس استان در پیشبرد امور از سوی مدیران تأکید کرد.