تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777748
شناسه : 3777748
تاریخ :
طارم ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید می‌کند اقتصاد ایران: زنجان-رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به رتبه نخست استان در تولید زیتون کشور گفت: شهرستان طارم بیش از ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله حسنی با بیان اینکه زنجان در زمینه سطح زیر کشت و میزان تولید محصول زیتون، رتبه نخست کشور را دارد، گفت: بیش از ۲۱ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم شامل باغ‌های زیتون است.

وی با بیان اینکه شهرستان طارم در تولید زیتون رتبه اول تولید محصولات کشاورزی در کشور را دارد، ادامه داد: شهرستان طارم بیش از ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: از ۱۸۰ واحد فعال صنایع تبدیلی کشاورزی در استان زنجان، ۵۱ واحد در زمینه محصولات باغی مثل زیتون و کشمش، ۲۶ واحد در زمینه صنایع تبدیلی محصولات دامی مثل کشتارگاه، قطعه بندی و بسته بندی گوشت، ۶۷ واحد در زمینه محصولات زراعی مثل بسته بندی حبوبات و پوسته گیری غلات، ۱۸ واحد در زمینه انبار محصولات و ۱۶ واحد نیز در زمینه تولید خوراک فعالیت دارند.

حسنی افزود: طارم بزرگترین تولید کننده زیتون کشور است و بیشترین روغن زیتون کشور نیز در این شهرستان تولید و تهیه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: برداشت زیتون از ۱۶ هزار هکتار اراضی شهرستان طارم آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ۵۰ هزار تن محصول از باغات منطقه برداشت شود.

حسنی افزود: برداشت زیتون از باغات شهرستان آغاز شده و ۸۰۷۰ نفر بهره‌بردار طارمی در حال برداشت این محصول هستند. حدود ۱۶ هزار هکتار سطح زیر کشت بارور محصول زیتون بوده و پیش‌بینی می‌کنیم ۵۰ هزار تن زیتون در سال‌جاری در شهرستان تولید شود.

وی افزود: برداشت محصول سبز زیتون تا اواخر مهرماه در شهرستان طارم ادامه دارد و بعد از آن برداشت زیتون روغنی آغاز خواهد شد که زیتون سبز (بومی) کنسروالیا، مانزانیلا ارقام زیتون در شهرستان طارم هستند و از ارقام روغنی این محصول می‌توان شنگی، آربیکن و کرونائیکی را نام برد.