تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3777742
شناسه : 3777742
تاریخ :
استقبال مقام تونسی از ایجاد خط هوایی مستقیم بین ایران و تونس اقتصاد ایران: رئیس مجلس نمایندگان مردم تونس در دیدار سفیر ایران از ایجاد خط هوایی مستقیم بین دو کشور به دلیل تأثیرات مثبت آن بر همکاری‌های دوجانبه در زمینه های مختلف استقبال کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، میر مسعود حسینیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس روز چهارنشبه با "ابراهیم بودرباله"، رئیس مجلس نمایندگان مردم در کاخ باردو دیدار کرد. عزالدین التایب، معاون رئیس در امور خارجه، مهاجرت و تونسی‌های خارج از کشور نیز در این دیدار حضور داشت.

در این دیدار بر سطح متمایز روابط بین دو کشور و عزم مشترک برای توسعه آن به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و دانشگاهی در جهت تقویت پیوندهای برادری و تحقق آرزوهای مردم دو کشور برادر تاکید شد.

دو طرف بر نقش روابط پارلمانی و سهم آن در غنی سازی همکاری‌های دوجانبه در سطوح مختلف و نیز اهمیت گشودن افق‌های جدید برای این روابط با افزایش دیدارها و تبادل تجربیات و تخصص‌ها به ویژه در قالب گروه‌های دوستی پارلمانی تاکید کردند. 

در بخشی دیگر از این دیدار، سفیر جمهوری اسلامی ایران و رییس مجلس نمایندگان تونس ضمن بررسی تحولات فلسطین و وخامت اوضاع غزه و تشدید اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی و تداوم حملات وحشیانه به غیرنظامیان بی‌دفاع که نقض آشکار کلیه قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی است بر قرابت دیدگاه‌های تونس و ایران و اعتقاد عمیق هر دو کشور به مشروعیت مبارزه مستمر مردم فلسطین برای آزادی سرزمین‌های اشغالی، تعیین سرنوشت و دفاع از حقوقشان تاکید کردند.

سفیر ایران در تونس با ابراز خرسندی از سطح همکاری‌های موجود بین دو کشور، از ادامه رایزنی‌ها و افزایش تماس‌ها بین مقامات سیاسی دو کشور استقبال و بر آمادگی ایران برای پیشبرد بیشتر همکاری دو جانبه با تونس به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، دانشگاهی و فناوری و همچنین گشایش خط هوایی مستقیم بین تونس و ایران برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر در همکاری و نزدیک شدن بین دو ملت تاکید کرد.

حسینیان همچنین ضمن ابلاغ سلام و درود محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به همتای تونسی خود، دعوت وی را برای سفر به ایران در راس هیئتی پارلمانی تجدید کرد.

رئیس مجلس نمایندگان مردم نیز به نوبه خود بر عمق پیوندهایی که تونس و ایران را متحد می‌کند، تاکید و از تمایل طرف ایرانی برای ادامه تقویت این همکاری‌ها از طریق سازوکارهای مختلف موجود، به ویژه تمایل به ایجاد خط هوایی مستقیم بین دو کشور به دلیل تأثیرات مثبت آن بر همکاری‌های دوجانبه در زمینه های مختلف استقبال کرد.

وی در این زمینه بر تمایل مجلس برای کمک به تقویت روابط دوجانبه از طریق فراهم کردن چارچوب‌های قانونی و حمایت از ابتکارات و تلاش‌های مختلف دولت تاکید کرد.

رئیس مجلس نمایندگان مردم تونس همچنین با استقبال از دعوت همتای ایرانی، بر آمادگی خود برای انجام این سفر در بهترین زمان ممکن تاکید کرد.

در همین رابطه، وی با تاکید بر اهمیت هماهنگی مواضع میان نمایندگان پارلمان تونس و همتایان ایرانی آنها، از استقبال گرم دولت ایران از نایب رئیس مجلس تونس که برای شرکت در نشست بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ژانویه گذشته به تهران سفر کرده بود تقدیر کرد.

انتهای پیام/