تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777738
شناسه : 3777738
تاریخ :
جشنواره «فیلم آسمان» در مهاباد پایان یافت اقتصاد ایران: ارومیه- نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان در مهاباد، با معرفی آثار برتر در سه بخش عکس،فیلم و فیلم نامه به کار خود پایان داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد عصر چهارشنبه در تالار وحدت شهرداری این شهر و با حضور هنرمندان، بازیگران و فیلمسازان ۱۱ استان کشور با معرفی هنرمندان برتر در بخش‌های مختلف چهارشنبه شل به کار خود پایان داد.

برگزاری نخستین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد و مؤسسه «لاوان فیلم مکریان» و با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انیمیشن و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی برنامه ریزی شده بود.

جشنواره «آسمان» با محوریت زیست بوم زاگرس پذیرای آثار هنرمندان استان‌های پهنه زاگرس است و نخستین دوره این جشنواره به شکل منطقه‌ای و با حضور آثار هنرمندان ۱۱ استان واقع در جوار فلات زاگرس در محدوده جغرافیایی غرب و شمال غرب ایران، از جمله استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در شهر مهاباد برگزار شد.

این جشنواره با رویکرد هنری و گردشگری و با هدف معرفی ظرفیت‌های بومی و محلی، در سه بخش «فیلم، فیلمنامه و عکس» در روزهای ۱۸ تا ۲۱ شهریور برگزار شد و آئین اختتامیه آن روز ملی سینما برگزار شد.

نفرات برگزیده بخش عکس جشنواره

اعضای هیأت داوران این جشنواره شامل «مجید سعیدی، مهرداد اسکویی و جمشید فرج‌وند» در بخش عکس آزاد آثار «شمال شکیبایی، محمد عبدی، اسحاق آقایی» را شایسته قدردانی دانستند و آثار «احمد تابی، عاطفه قدرتی و مریم دشتی» را به عنوان آثار برگزیده معرفی کردند.

در بخش عکس نوع نگاه نیز هیأت داوران آثار «حمیدرضا حمزه پور، مهدیه یوسفی، سارا جعفری، ارسطو قادرمرزی» را به عنوان آثار شایسته تقدیر و آثار «خلیل صحراگرد، محمد علیپور و علی اصغر فیض الله» را به ترتیب به عنوان نفرات برتر اول تا سوم انتخاب کرد.

جایزه ویژه عکس زیست بوم زاگرس نیز که مهمترین بخش عکس این جشنواره بود، به اثر «پژمان رستمی» رسید.

در بخش عکس ۸۰۰ اثر از ۱۶۶ عکاس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که هیأت داوران ۶۷ اثر از ۴۲ عکاس را برای بخش مسابقه جشنواره انتخاب کرد.

نفرات برگزیده بخش فیلمنامه

هیأت داوران جشنواره شامل «محمد گذرآبادی، جابر قاسمعلی و خسرو سینا» آثار هنرمندان «پیام کردستانی و علی درخشنده» را به عنوان برگزیده نخست، آثار «سیاوش صاحب پناه و حبیب زهیرنیا» را به ترتیب به عنوان نفرات دوم و سوم برگزیدند.

در بخش فیلمنامه در مجموع ۲۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که هیأت داوران ۴۶ اثر را برای حضور در بخش مسابقه انتخاب کرد.

نفرات برگزیده بخش فیلم کوتاه

هیأت داوران جشنواره شامل «احمد الستی، احمد ضابطی جهرمی و سیف‌الله صمدیان» فیلم‌های «پنج دقیقه آخر» اثر شهرام مصلحی، «گراوه» اثر فاطمه مرزبان و «خوشه های خشم» اثر ماریا مالوتی را به ترتیب به عنوان آثار برتر بخش فیلم معرفی کرد.

در بخش فیلم این جشنواره ۳۰۰ اثر از ۱۱ استان به دبیرخانه ارسال شده بود که هیأت داوران ۶۰ فیلم کوتاه در چهار حوزه داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی را برگزید.