تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3777713
شناسه : 3777713
تاریخ :
تیم ملی ایران هوشمندانه برد/از کارهای بنتو تعجب می‌‎کنم اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال آسیا با تحلیل برد تیم ملی ایران مقابل امارات گفت: وقتی می بینم مالکیت توپ برای انارات بود دنبال صحنه های خطرناک می گردم اما چیزی نمی بینم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران مقابل امارات توانست به یک پیروزی اقتصادی دیگر در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ دست پیدا کند تا شاگردان امیر قلعه نویی با ۶ امتیاز و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ازبکستان در رده دوم گروه قرار بگیرند.

برد ایران در ورزشگاه هزا بن زائد العین انتقادات پیشکسوتان فوتبال امارات از شیوه بازی این تیم را به همراه داشت تا عملکرد پائولو بنتو مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.

«عبدالرحمان محمد» بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال امارات در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن بررسی عملکرد دو تیم درباره مشکلات امارات و همچنین بازی شاگردان قلعه‌نویی نکاتی را اشاره کرد که خواندنی است.

او که سابقه بازی کردن در تیم ملی امارات و بستن بازوبند کاپیتانی این تیم را هم در کارنامه دارد درباره برد یک بر صفر تیم ملی ایران مقابل امارات گفت: جنبه‌های مختلف این بازی نشان از شیوه مورد تأیید پائولو بنتو سرمربی امارات دارد. مالکیت توپ یکی از نکات مهم فوتبالی است که بنتو به آن علاقه دارد و در بازی با ایران نشان داد همچنان دنبال چنین چیزی است.

محمد افزود: وضعیت اینچنینی برای هر حریفی مقابل ایران اتفاقی مثبت است اما لازم است از این اتفاق استفاده صحیح شود. مالکیت توپ امارات خیلی بالا ولی کاملاً بیهوده بود.

دروازه‌بان ایران بیکار بود

کارشناس فوتبال امارات با انتقاد از عملکرد خط حمله این تیم تصریح کرد: تلاش زیادی برای گردش توپ پشت محوطه جریمه تیم ملی ایران شد اما هیچ صحنه خطرناکی رخ نداد تا دروازه‌بان ایران واکنش نشان دهد. او بیکار بود و تنها سه بار مجبور به واکنش شد.

تیم ملی ایران هوشمندانه برد/از کارهای بنتو تعجب می‌‎کنم

تعویض و لجبازی‌های بنتو را درک نمی‌کنم

پیشکسوت فوتبال امارات با انتقاد از لیست بازیکنان امارات گفت: مهاجم اصالتاً فرانسوی روی نیمکت می‌نشیند. علی مبخوت که بازی‌اش چشم‌نواز است با برخورد غیر اصولی سرمربی مواجه می‌شود تا ضعف‌های مفرط گلزنی را شاهد باشیم. من دلیل عدم تعویض‌های مناسب در جریان بازی با ایران و تا حدودی لجبازی در عدم دعوت از چند نفر را درک نمی‌کنم.

ایران هوشمندانه برد

محمد درباره عملکرد شاگردان امیر قلعه نویی یادآور شد: تیم ملی ایران به خواسته‌اش رسید. بردهای مهم با کمترین تفاضل گل به معنی هوشمندی است. تیم ملی ایران کاملاً هوشمندانه بازی کرد و برد.

پیچیدگی گروه مشخص است

او در پاسخ به اینکه در گروه A با حضور تیم‌های ایران، قطر، ازبکستان، امارات، کره شمالی و قرقیزستان چه تیم‌هایی را مدعی صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ می‌داند، گفت: مدعیان که همان همیشگی‌ها نظیر ایران هستند اما من فکر می‌کنم وضعیت جدول این گروه پیچیده است و هر پیش بینی می‌تواند تغییر کند.