تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3777709
شناسه : 3777709
تاریخ :
اپل فهرست ۲۵۰تایی تمام تغییرات iOS 18 را منتشر کرد اقتصاد ایران: اپل لیستی کامل از همه‌ی ویژگی‌ها و تغییرات جدید در iOS 18 را به‌اشتراک گذاشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل پس از رویداد معرفی آیفون ۱۶ در روز دوشنبه، سندی در وب‌سایت خود به‌اشتراک گذاشت که حاوی فهرست تمام ویژگی‌ها و تغییرات جدید iOS 18 است.

فهرست ویژگی‌های جدید iOS 18 شامل بسیاری از قابلیت‌هایی می‌شود که قبلاً معرفی شده‌اند و ازجمله می‌توان بهApple Intelligence، گزینه‌های شخصی‌سازی جدید برای صفحه‌ی اصلی و کنترل سنتر، اپلیکیشن Photos با طراحی مجدد، چندین بهبود در اپلیکیشن Messages، اپلیکیشن Passwords و موارد دیگر اشاره کرد.

طبق گفته‌ی اپل، اولین ویژگی‌های هوش مصنوعی این شرکت به همراه آپدیت iOS 18.1 در ماه اکتبر (مهر و آبان ۱۴۰۳) منتشر خواهند شد.

Apple Intelligence درحال‌حاضر فقط روی آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس یا همه‌ی مدل‌های سری آیفون ۱۶ کار می‌کند و زبان گوشی آیفون و دستیار سیری کاربران نیز باید روی انگلیسی آمریکا تنظیم شود. پشتیبانی از زبان‌های دیگر نیز در سال آینده اضافه خواهد شد.

لیست ویژگی‌های جدید iOS 18 علاوه‌بر قابلیت‌های هوش مصنوعی، شامل برخی ویژگی‌ها و تغییرات کوچک‌تر نیز می‌شود که تاکنون چندان شناخته‌شده نبودند و در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • CarPlay اکنون از صدای فراگیر (Spatial Audio) در خودروهای سازگار با این پلتفرم پشتیبانی می‌کند. قابلیت مذکور با Apple Music و سایر اپلیکیشن‌های منتخب نیز کار می‌کند.
  • صدای فراگیر همچنین هنگام استفاده از AirPlay برای استریم صدا به هوم‌پاد و برخی تجهیزات سازگار با AirPlay ساخت برندهای دیگر پشتیبانی می‌شود.
  • اکنون می‌توانید لوازم‌جانبی مبتنی‌بر Wifi را بدون‌نیاز به هاب خانگی، در اپلیکیشن Home اضافه و به‌صورت محلی کنترل کنید.
  • در iOS 18، قابلیت پست صوتی زنده (Live Voicemail) به زبان‌ها و کشورهای بیشتری دردسترس قرار دارد که ازجمله می‌توان به انگلیسی (بریتانیا، استرالیا، هند، ایرلند، نیوزلند، سنگاپور، آفریقای جنوبی، پورتوریکو)، اسپانیایی (ایالات‌متحده، مکزیک، اسپانیا، پورتوریکو)، فرانسوی (فرانسه)، آلمانی (آلمان)، ژاپنی (ژاپن)، ماندارین (چین، تایوان، ماکائو)، کانتونی (چین، هنگ کنگ، ماکائو) و پرتغالی (برزیل) اشاره کرد. لیست مشابهی از تمام ویژگی‌های جدید برای iPadOS 18 نیز در دسترس است.
مقالات مرتبط:
  • تاریخ انتشار iOS 18 و iPadOS 18 رسماً اعلام شد
  • قابلیت‌های جدید آی‌مسیج در iOS 18؛ از زمان‌بندی پیام تا حل معادلات ریاضی

غول فناوری اهل کوپرتینو با انتشار سندی دیگر، تمام ویژگی‌ها و تغییرات جدید در سیستم‌عامل iPadOS 18 را نیز مثل لیست iOS 18 منتشر کرده است که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را ازطریق سایت رسمی اپل مرور کنید.

اپل اعلام کرد که iOS 18 و iPadOS 18 روز دوشنبه، ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور ۱۴۰۳) به‌صورت گسترده برای عموم منتشر خواهند شد.