تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3777699
شناسه : 3777699
تاریخ :
میانگین سن مادران زنجانی در اولین فرزندآوری ۲۶.۷ سال است اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل ثبت‌ احوال استان زنجان گفت: میانگین سن مادران زنجانی در اولین فرزندآوری در پنج ماهه نخست امسال ۲۶.۷ سال ثبت شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: میانگین سن پدر و مادران کشور در نخستین فرزندآوری در پنج ماهه سال ۱۴۰۳، ۲۷.۴ سال برای مادران و ۳۲.۳ سال برای پدران است.

وی با اشاره به میانگین سن پدر و مادرها در اولین فرزندآوری برای زنجانی‌ها عنوان کرد: در پنج ماهه سال ۱۴۰۳، ۲۶.۷ سال برای مادران و ۳۲.۵ سال برای پدران است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در مورد وقایع حیاتی در استان بیان کرد: با همه اقداماتی که توسط دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی اتفاق افتاده است، امسال در نرخ موالید شاهد رشد ۲ درصدی بودیم.

وی تعداد ولادت‌های ثبت شده در سال گذشته را ۵ هزار و ۷۱۰ مورد برشمرد و گفت: امسال با اعمال سیاست‌های فرزندآوری و تشویق مردم شاهد تولد ۵ هزار و ۸۱۸ نوزاد در استان زنجان بودیم.

ژاله‌چیان با بیان اینکه امسال ازدواج نیز رشد ۱۰.۵ درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: تعداد ازدواج‌ها از یک هزار و ۷۰۹ مورد به یک هزار و ۸۸۳ مورد در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طلاق نیز کاهش ۵ درصدی دارد و از ۵۴۱ طلاق در سال گذشته به ۵۲۰ مورد در سال ۱۴۰۳ رسیده است، تصریح کرد: در همه این شاخص‌ها روند مثبت داشتیم.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به راه‌اندازی مرکز رصد تحولات اجتماعی در ثبت احوال اشاره کرد و افزود: این سامانه الکترونیکی و به روز است و می‌تواند برای کاهش حاشینه‌نشینی الگوبرداری شود.