تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3777691
شناسه : 3777691
تاریخ :
کاشی‌های مسجد جامع اصفهان مرمت و پاکسازی می‌شود اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از آغاز عملیات مرمتی و پاک‌سازی کاشی‌های مسجد جامع عباسی پس از گذشت ۵۰ سال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر کرم‌زاده اظهار داشت: مسجد تاریخی امام (ره) (جامع عباسی) یکی از زیباترین مساجد تاریخی ایران و جهان است که جداره‌های آن با میلیون‌ها قطعه کاشی هفت زنگ و معرق تزئین شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: برآوردها حاکی است که بیش از ۵۰ سال از اجرای آخرین عملیات پاک‌سازی کاشی‌های این مسجد گذشته و این در حالی است که در طی دهه‌های گذشته افزایش آلودگی هوا اعم از افزایش غبار و گردوخاک به دلیل امتداد خشک‌سالی و همچنین افزایش آلایندگی‌های صنعتی همچون دود ماشین و کارخانه‌ها باعث شده تا گردوغبار و چربی حاصل از سوخت خودروها بر روی این کاشی‌ها بنشیند.

وی ادامه داد: کارشناسان ارشد این اداره‌کل با بهره‌گیری از جدیدترین متد علمی، عملیات پاک‌سازی کاشی‌ها را از انواع آلودگی پس از قریب به ۵۰ سال از شبستان ضلع غربی و محل کارگاه مرمت گنبد مسجد امام (ره) آغاز کرده و امیدوارم تا پایان سال جاری بتوانیم کاشی‌های بخش‌های دیگر این مسجد ارزشمند و منحصربه‌فرد را پاک‌سازی کنیم.