تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3777686
شناسه : 3777686
تاریخ :
هنوز ۱۳ درصد دانش‌آموزان در پایه دهم ثبت‌نام نکردند اقتصاد ایران: معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هنوز ۱۳ درصد از دانش‌آموزان پایه دهم در مدارس ثبت‌نام نکردند، گفت: توزیع کتاب‌های درسی از هفته آینده آغاز می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در دوره متوسطه حدود 6 میلیون و 800 هزار دانش‌آموز داریم، اظهار کرد: در دوره متوسطه اول (هفتم، هشتم و نهم) 3 میلیون و 740 هزار و 7 نفر معادل 95 درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کردند.

وی افزود: در پایه هفتم یک میلیون و 300 هزار و 708 دانش‌آموز معادل 98 درصد کار ثبت‌نام در مدارس را انجام داده‌اند.

کاظمی با اشاره به اینکه در دوره متوسطه دوم، دو میلیون و 596 هزار و 83 دانش‌آموز معادل 87.5 درصد ثبت‌نام کردند، گفت: در پایه دهم 816 هزار و 506 نفر معادل 87 درصد دانش‌آموزان، ثبت‌نام خود را انجام دادند و علت پایین بودن آمار ثبت‌نام در این پایه، انتخاب رشته است که هنوز برخی موفق به انجام آن نشده‌اند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: مدارس روز یکشنبه اول مهر بازگشایی می‌شوند و جشن شکوفه‌ها برای کلاس اولی‌ها و جشن جوانه‌ها برای کلاس هفتمی‌ها در تاریخ 27 و 28 شهریور 1403 برگزار خواهد شد.

وی درباره عدم ثبت‌نام از دانش‌آموزان اتباع بیان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در پایه‌های میانی مشکلی ندارد اما در پایه‌های ورودی "اول، هفتم و دهم" باید مجوز مربوطه دریافت می‌شد و ثبت‌نام در این پایه‌ها از این هفته آغاز شد.

کاظمی درباره سهم سوابق تحصیلی در کنکور 1404 گفت: سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده 60 درصد و سهم کنکور 40 درصد است. 40 درصد سهم سوابق تحصیلی مربوط به پایه دوازدهم و 20 درصد مربوط به پایه یازدهم است.

وی درباره توزیع کتاب‌های درسی مطرح کرد: توزیع کتاب‌های درسی دوره متوسطه به مدارس از هفته آینده آغاز می‌شود و دانش‌آموزان بعد از اطلاع‌رسانی مدرسه می‌توانند برای دریافت کتاب درسی اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس آخرین آمار در دوره متوسطه اول 91.6 درصد افرادی که ثبت‌نام کردند کتاب درسی خود را سفارش دادند و در دوره متوسطه دوم 79.8 درصد افرادی که ثبت‌نام کردند ثبت سفارش کتاب درسی را انجام دادند.

انتهای پیام/