تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3777677
شناسه : 3777677
تاریخ :
نخستین موج پاییزی بارش‌ها از روز شنبه وارد کشور می‌شود اقتصاد ایران: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به ورود اولین موج پاییزی بارش‌ها از روز شنبه به کشور، گفت: دمای هوا در تهران ۵ درجه کاهش می‌یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از روز شنبه (۲۴ شهریور) موج باران‌های پاییزی وارد کشور می‌شود و در این بارش‌ها در اکثر نقاط رخ خواهد داد، گفت: امروز (پنجشنبه، ۲۲ شهریور) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (جمعه، ۲۳ شهریور) با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور برای استان‌های واقع در شمال غرب دامنه‌های البرز واقع در گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات البرز واقع در البرز، تهران و سمنان ابرناکی، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: روز شنبه (۲۴ شهریور) در ارتفاعات شمال غرب، شرق گیلان، مازندران، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان و دامنه‌های شرقی زاگرس شامل استان‌های همدان، مرکزی، قم، ارتفاعات غرب اصفهان، یزد و کرمان افزایش ابر رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به اینکه از روز شنبه بارش‌ها در پایتخت، به ویژه در شرق تهران آغاز می‌شود، گفت: در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و شرق تهران رگبار و رعدوبرق شدید انتظار می‌رود.

وی تصریح کرد: از روز جمعه تا شنبه کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور روی خواهد داد و علاوه بر شرق و جنوب شرق کشور در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان، تهران، البرز و در اصفهان، قم، مرکزی و همدان در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان؛ از روز یکشنبه (۲۵ شهریور) دمای هوا در استان تهران میانگین ۶ درجه کاهش می‌یابد و این کاهش دما با تداوم همراه خواهد بود.